FANDOM

605 Iron Fleet

Żelazna Flota na morzu.

Żelazna Flota – największa grupa statków z Żelaznych Wysp. Flota liczy 100 statków, i w przeciwieństwie do innych statków Żelaznych ludzi, są one uważane za wspólną własność. Każdy statek ma kapitana i załogę z różnych wysp.[1] Dowódca Żelaznej Floty posiada tytuł Lorda Kapitana Żelaznej Floty. Obecnym dowódcą jest Victarion Greyjoy.

Bieżące wydarzenia Edytuj

Uczta dla Wron Edytuj

Flota wraz z innymi statkami z Żelaznych Wysp bierze udział w Bitwie o Tarczowe Wyspy. Euron Greyjoy każe Victarionowi wypłynąć na czele Żelaznej Floty do Zatoki Niewolników i wrócić z Daenerys Targaryen.

Taniec ze smokami Edytuj

Flota wypływa. W czasie rejsu przejmują statek kupiecki Szlachetna Dama. Zabierają towary i przyłączają statek do swojej floty. Płynąc wzdłuż Dornijskiego wybrzeża przechwytują kolejne pięć statków: trzy kogi, żaglowiec i galerę. Teraz flota liczy 99 statków. Victarion robi zapasy na Stopniach i rozdziela flotę na trzy grupy. Flota płynie ku Zatoce Niewolników.

Gdy cała flota dopłynie na Wyspę Cedrów, będzie liczyła tylko 45 statków. Kilka dopłynęło, niektóre zatonęły w czasie burzy. Flota przejmuje kolejnych 9 statków, ale są to statki kupieckie i łodzie rybackie.[2]

Dopłynąwszy do Volantis, Victarion dowiaduje się, że flota Volantis wkrótce wypłynie przeciwko Daenerys. Victarion uzupełnia zapasy i każe natychmiast wypłynąć. Zostawia statek o nazwie Rekin na pobliskiej wyspie, by informował statki, które dopłyną, dokąd udała się flota. Teraz flota ma 53 statki, nie wliczając Rekina.[1]

W czasie rejsu flota przejmuje następne kogi i galery. Z pomocą kapłana R'hllora, Moqorro, statki płyną teraz szybciej i dotrą do Meereen przed Flotą Volantis. Flota liczy teraz 61 statków.[3]

Statki Floty Edytuj

Statki wspomniane w rozdziale Uczta dla wron, Rozdział 18, Żelazny Kapitan:

Statki wspomniane w rozdziale Uczta dla wron, Rozdział 29, Łupieżca:

Statki wspomniane w rozdziale Taniec ze smokami, Rozdział 56, Żelazny Zalotnik:

Statki wspomniane w rozdziale Taniec ze smokami, Rozdział 63, Victarion I:

Statki wspomniane w Taniec ze smokami, Rozdział Dodatki:

Inne:

Statki pod dowództwem Żelaznych Ludzi, które niekoniecznie mogą należeć do Żelaznej Floty:

Statki przechwycone i przyłączone do Floty Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Taniec ze smokami, rozdział 56, Żelazny zalotnik.
  2. Strona 741
  3. Taniec ze smokami, rozdział 63, Victarion I.
  4. Zniszczony (strona 742)
  5. Zniszczony (strona 742)
  6. Na Wyspie Cedrów w naprawie (strona 743)
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 Uczta dla wron, rozdział 18, Żelazny kapitan.
  8. Strona 741

Więcej z Fandomu

Losowa wiki