FANDOM

Książę Aegon Targaryen – drugie dziecko i jedyny syn księcia Smoczej Skały Rhaegara Targaryena i Elli Martell.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.

WyglądEdytuj

Według źródeł Aegon wyglądał jak Targaryen, a tym samym odziedziczając fioletowe oczy i blond włosy ojca.

HistoriaEdytuj

NarodzinyEdytuj

Gdy Aegon przyszedł na świat nad Królewską Przystanią było widać kometę, co sprawiło, że jego ojciec uwierzył, że to on był "księciem, którego obiecano".

Rebelia i plądrowanie Królewskiej PrzystaniEdytuj

Aegon był tylko dzieckiem podczas Rebelii Roberta, urodzonym kilka miesięcy przed powstaniem. Po Bitwie nad Trindetem, gdzie zginął ojciec i stryj Aegona, jego dziadek Aerys wysłał swoją żonę, królową Rhaelę i księcia Viserysa na Smoczą Skałę w celu zapewnienia im bezpieczeństwa. Początkowo Elia i jej dzieci miały jechać z nimi, jednak Aerys, chcąc w dalszym ciągu mieć Dornijczyków po swojej stronie zatrzymał ich w Czerwonej Twierdzy. 

Po śmierci Rhaegara Wielki Maester Pycelle był przekonany, że wojna była skutecznie zakończona. Pycelle usiłował przekonać króla Aerysa, by otworzył bramę stolicy wojskom Lannisterów mając nadzieję, że ci przybyli jako sojusznicy Targaryenów. Ostatecznie jednak Tywin Lannister stanął po stronie rebeliantów, a Królewska Przystań była plądrowana. Właśnie wtedy, ser Jaime Lannister zabił w sali tronowej króla Aerysa, tym samym pozbawiając Targaryenów jakiej kolwiek szansy ucieczki ze stolicy. Właśnie wtedy, ser Gregor Clegane i ser Amory Lorch dostali się do komnat, w których przebywała księżniczka Elia i jej dzieci. Ser Gregor najpierw zabił siostrę Aegona, Rhaenys, a następnie rozstrzaskał czaszkę Aegona o ścianę. Już po zabójstwie dzieci, ser Gregor z krwią Aegona na rękach, zgwałcił i zabił jego matkę, księżniczkę Elie.

Ostatnie wydarzeniaEdytuj

Starcie KrólówEdytuj

W jednej z wizji Daenerys w Domu Nieśmiertelnych widzi Rhaegara, który stał przy łóżku, na którym leżała kobieta z niemowlęciem, którym był Aegon. Rhaegar stwierdził, że otrzyma imię Aegon, ponieważ nie ma imienia lepszego dla króla. Elia spytała, czy ułoży dla niego pieśń. Rhaegar odpowiedział, że on już ma pieśń lodu i ognia. Smoczy książę następnie twierdzi, że potrzebne jest jeszcze jedno dziecko ponieważ "smok ma trzy głowy". Rhaegar podchodzi do siedzenia przy oknie i podnosi harfę, a Daenerys słucha "słodkiego smutku". Jego muzyka ucichła, gdy wizja się skończyła. Później, ser Jorah Mormont zwraca uwagę, że jeżeli Aegon był obiecanym księciem, to obietnica została złamana wraz z jego śmiercią.

Nawałnica mieczyEdytuj

Podczas walki Oberyna Martella i Gregora Clegena, ranny Clegene opowiada krótką historię śmierci Aegona, jego matki i siostry. Najpierw zabił "wrzeszczącego" Aegona, a potem zgwałcił Elię. Gregor twierdzi, że przebił głowę Oberyna w ten sam sposób, co Aegona.

Taniec ze SmokamiEdytuj

W Meereen, Daenerys rozmyśla o Aegonie, który byłby szóstym tego imienia na Żelaznym Tronie. Stwierdza, że gdyby Aegon żył, mogłaby ożenić się z nim, ponieważ z pewnością byliby bliżej niż ona i Viserys.

W 300 AC, Illyrio Mopatis i Tyrion Lannister odchodzą z Pentos do Rhoyne. Tyrion i sprzedawca "Gryff", zmierzają w stronę Volantis i czekają na spodziewane nadejście Daenerys w tym mieście, ze Złotą Firmą i większą ilością statków z jej powodu. 

Raz na pokładzie statku "Shy Maid", Tyrion poznaje syna Gryfa, "Młodego Gryfa", młodego człowieka, który farbuje włosy na niebiesko na pamiątkę matki pochodzącej z Tyrosh. Tyrion zauważa, że jego oczy wydają się być ciemnoniebieskie, ale podczas dnia wyglądają na czarne wręcz, fioletowe z kolei w świetle zmierzchu. Młody Gryff jest wykształcony i inteligentny, zna historię i mówi kilkoma językami. Tyrion uważa, że jest mądrzejszy niż "połowa panów w Westeros".

Prawa do Żelaznego TronuEdytuj

Jako syn Rhaegara, Aegon ma większe roszczenia do Żelaznego Tronu niż Daenerys. 

Jednak, gdy w Cytadeli Goździk czyta Samowi, że jeden z Septonów anulował małżeństwo Rhaegara z Elią i niedługo potem podczas potajemnej ceremonii w Dorne ożenił go ponownie, jego roszczenia nie wydają się już takie pewne. Zakładając, że Rhaegar ożenił się z Lyanną Stark, która wkrótce potem urodziła Jona Snowa, roszczenia Jona byłby znacznie silniejsze niż Aegona czy Daenerys, gdyż w obliczu tego, Aegon i jego siostra Rhaenys są bękartami bez praw do tronu, a Jon jest jedynym prawnym spadkobiercą Rhaegara. Gdyby wieść o tym obiegła siedem Królestw, lordowie z pewnością poparliby Jona, który w przeciwieństwie do Aegona wychował się w Westeros i dodatkowo jest już Królem Północy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki