FANDOM

Serial wspomniany Ślio wspomniany Sk wspomniany Nm wspomniany Tzs wspomniany
Caballero-errante04
Aerion Targaryen, znany jako Jasny Ogień (jak lubił się nazywać) – drugi syn Maekara I Targaryena. Był przykładem szaleństwa członków rodu Targaryen.

Charakterystyka i wygląd Edytuj

Aerion był okrutny i arogancki. Uważał siebie za smoka. Miał jasne, kręcone włosy, ostry nos i bladą skórę, oczy fiołkowe, jak wszyscy Targaryenowie. Był wysoki i przystojny.

Był walecznym rycerzem, ale miał kapryśny charakter.

Biografia Edytuj

Turniej w Ashford Edytuj

Na początku turnieju wziął Dunka za stajennego i chciał oddać mu swego konia. Kiedy ten oznajmił, że jest rycerzem, Aerion wyśmiał go i stwierdził, że nie jest godny noszenia pasa.

250px-He thinks he is a dragon

Później zaatakował lalkarki z Dorne. Pobił je, kiedy te wystawiały niewinne przedstawienie kukiełkowe o smoku, którego ktoś pokonał w walce. Aerion był przewrażliwiony na tym punkcie. Zachował się nie po rycersku, bijąc kobiety, a jednej dla zabawy połamał nawet palce. Kiedy Duncan przerwał tą rzeź i stanął w obronie kobiet, pobił i zranił Aeriona, przez co trafił pod sąd, za podnoszenie ręki na księcia. Aerion zażądał wtedy próby siedmiu, polegającej na pojedynku 7 rycerzy oskarżyciela z 7 rycerzami skazanego. To była niesamowita walka, w czasie której ostatecznie Dunk wygrał i oszczędził życie księciu. Niestety zapłacił za to wielką cenę, której nigdy nie spłacił. Po śmierci swojego stryja Baelora, Aerion został wygnany przez swojego ojca z Westeros i udał się do Lys.

Późniejsze życie Edytuj

Ożenił się ze swoją kuzynką, Daenorą. W 232 roku urodził mu się syn, Maegor. Zginął po wypiciu dzbana smoczego ognia myśląc, że dzięki temu zostanie smokiem.

Relacje Edytuj

Z ojcem Edytuj

Aerion udawał posłusznego i dobrego przed ojcem. Kiedy ojca nie było przy nim, ujawniał swój prawdziwy charakter. Jego ojciec dopiero po śmierci brata odkrył jego okrutny i prawdziwy charakter.

Z Aegonem V Edytuj

Aeriona szczerze nienawidził jego najmłodszy brat Aegon. On jeden od samego początku poznał się na okrucieństwie brata, kiedy ten dla zabawy wrzucił jego kota do studni. Innym razem zakradł się do sypialni Aegona i przykładając mu nóż do krocza, straszył, że zrobi z niego siostrę i będzie mógł się z nim/nią ożenić.