Fandom

Westeros&Essos

Andalowie

1061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Andalowie - jedna z trzech głównych grup etnicznych Westeros. Ich przybycie na kontynent spowodowało upadek wielu królestw Pierwszych Ludzi, które zostały założone w wyniku Paktu zawartego między Dziećmi Lasu a Pierwszymi Ludźmi. Rozpowszechnili też nową religię - wiarę Siedmiu.

Historia Edytuj

Andalowie pochodzą z gór Andalos znajdujących się na wschodnim kontynencie. Legenda mówi, że były one odwiedzane przez wcielenia Siedmiu, którzy ukoronowali tam pierwszego króla, Hugora ze Wzgórza. Około sześciu tysięcy lat temu, popłynęli na zachód do Westeros, wylądowali na Paluchach i zaatakowali Dolinę. Pierwsi andalscy najeźdźcy malowali na swych ciałach siedmioramienną gwiazdę, znak Siedmiu. Zniszczyli większość Czar-Drzew i zabili każde dziecko lasu na jakie się natknęli. Po kilkuset latach wojny, Andalowie przejęli sześć południowych królestw Pierwszych Ludzi i w ich miejsce stworzyli własne. Tylko Królowie Północy opierali się Inwazji, zatrzymując wrogą armię w Fosie Cailin. Andalowie nauczyli się kuć żelazo od Rhoynar którzy mieszkali wzdłuż rzeki Rhoyne.

Kultura Edytuj

Kultura Andalów miała ogromny wpływ na kulturę Siedmiu Królestw. Przybyli na kontynent z własną religią - wiarą Siedmiu i rozpowszechnili ją w Westeros; a wraz z nią także tradycje rycerskie. Mieli swój własny język, który stał się Językiem Wspólnym nawet na Północy. Z tym faktem ściśle łączy się znajomość pisma, które wyparło runy Pierwszych Ludzi. Prawie cała wczesna historia Westeros została napisana po Inwazji Andalów, przez co wszystkie wydarzenia ujęte są z ich perspektywy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki