FANDOM

Ser Andrew Estermont – rycerz i członek rodu Estermont, jedyny syn ser Lomasa Estermonta, kuzyn Baratheonów, obecnie przebywający w Lys jako zaprzysiężona tarcza swego kuzyna Edrica Storma.

Wygląd Edytuj

Andrew jest wysoki, z długa brodą i włosami, ma krzaczaste, brązowe brwi.

Historia Edytuj

Andrew urodził się jako jedyny syn ser Lomasa Estermonta, młodszego brata (syna) lorda Estermonta, w młodości Andrew służy jako giermek dla swego kuzyna Stannisa Baratheona.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

Po rozpoczęciu Wojny Pięciu Królów, Andrew razem ze swym ojcem dołączają do Stannisa, zamiast jak większość Estermontów do Renly’ego Baratheona.

Po bitwie nad Czarnym Nurtem, jest uważany za jednego z lepszych i lojalnych ludzi Stannisa, po podziale w zwolennikach Stannisa, dotyczących poglądów religijnych, Andrew pozostaje wierny Wierze Siedmiu i dołącza do Ludzi Króla. Po tym kiedy Melisandre chciał spalić żywcem kuzyna Andrewa Edrica Storma, królewski namiestnik lord Davos Seaworth, obawiający się o los chłopca organizuje jego ucieczkę, Andrew jako jego najbliższy krewniak zostaje jego tarczą i ochroniarzem, po ucieczce ze Smoczej Skały Andrew, Edric i jego ludzie ukrywają się w wolnym mieście Lys.