FANDOM

Lady Anya Waynwood – głowa rodu Waynwood, pani Żelaznych Dębów, Lady Deklarantka Doliny Arrynów. Jest wdową, ma trzech synów Mortona, Donnela i Wallacea i kilka córek. Do jej wychowanków należą młody Harrold Hardyng – przypuszczalny dziedzic Doliny i jej kuzyn – oraz Cynthea Freya, której matka była z Waynwoodów. W serialu HBO w jej rolę wciela się Paola Dionisotti.

Wygląd Edytuj

Lady Waynwood ma siwiejące włosy, luźną skórę pod podbródkiem i kurze łapki wokół oczu, ale opisywana jest jako osoba o dobitnej aurze szlacheckości. Na ramieniu nosi płaszcz[1].

Bieżące wydarzenia Edytuj

Gra o tron Edytuj

Lady Anya jest obecna w Wysokiej Sali, otoczona synami, gdy Tyrion Lannister żąda próby walki, by udowodnić swojej niewinności wobec stawianych mu zarzutów[1].

Uczta dla wronEdytuj

Należy do Lordów Deklarantów, którzy przysięgają wypędzić Petyra Baelisha z Doliny i chronić młodego lorda Roberta Arryna. Wspólnie gromadzą sześć tysięcy ludzi w Księżycowych Bramach. Żądają, by Baelish porzucił pozycję Lorda Protektora i opuścił Dolinę, do tego czasu mają zamiar oblegać Orle Gniazdo.

Baelish zaprasza lordów do Orlego Gniazda na negocjacje. Nie wiedzą oni, że Littlefinger przekupił jednego z nich, ser Lyna Corbraya, by wyciągnął swój miecz (Smętną Damę) podczas spotkania, co daje Baelishowi przewagę w negocjacjach. Petyr prosi o rok na uporządkowanie spraw w Dolinie i zgodnie z sugestią Anyi Waynwood Lordowie zgadzają się[2].

Lady Waynwood jest obecna na weselu lorda Lyonela Corbraya w Gulltown. Było to niespodziewane, jako że lord Corbray był poplecznikiem Petyra Baelisha i inni Lordowie Deklaranci ominęli ślub. Littlefinger wyjaśnia potem Sansie, że spłacił długi Waynwoodów i dzięki temu wyprosił jej pozwolenie na ślub Alayne z jej podopiecznym, Harrym Hardyngiem. Jedynym warunkiem jest zgoda Harry’ego[3].

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Uczta dla wron, rozdział 38, Jaime VI (IV).
  2. Uczta dla wron, rozdział 23, Alayne I.
  3. Uczta dla wron, rozdział 41, Alayne II (I).

v  d  e
Lord: Lady Anya Waynwood Dziedzic: Ser Morton Waynwood
Dom Waynwood
Siedziba: Żelazne Dęby Ziemie:
Tytuł(y): Lord Żelaznych Dębów
Przodkowie:Dziki Wyl WaynwoodMarsella WaynwoodElys WaynwoodAlys WaynwoodJasper Waynwood
Obecni członkowie:Roland WaynwoodDonnel WaynwoodWallace WaynwoodCarolei Waynwood
Domownicy:Sandor FreyCynthea FreyHarrold HardyngCissyAlys Stone