FANDOM

Lady Anya Waynwood – głowa rodu Waynwood, pani Żelaznych Dębów, Lady Deklarantka Doliny Arrynów. Jest wdową, ma trzech synów Mortona, Donnela i Wallacea i kilka córek. Do jej wychowanków należą młody Harrold Hardyng – przypuszczalny dziedzic Doliny i jej kuzyn – oraz Cynthea Freya, której matka była z Waynwoodów. W serialu HBO w jej rolę wciela się Paola Dionisotti.

Wygląd Edytuj

Lady Waynwood ma siwiejące włosy, luźną skórę pod podbródkiem i kurze łapki wokół oczu, ale opisywana jest jako osoba o dobitnej aurze szlacheckości. Na ramieniu nosi płaszcz. [1]

Bieżące wydarzenia Edytuj

Gra o tron Edytuj

Lady Anya jest obecna w Wysokiej Sali, otoczona synami, gdy Tyrion Lannister żąda próby walki, by udowodnić swojej niewinności wobec stawianych mu zarzutów.[2]

Uczta dla WronEdytuj

Należy do Lordów Deklarantów, którzy przysięgają wypędzić Petyra Baelisha z Doliny i chronić młodego lorda Roberta Arryna. Wspólnie gromadzą sześć tysięcy ludzi w Księżycowych Bramach. Żądają, by Baelish porzucił pozycję Lorda Protektora i opuścił Dolinę, do tego czasu mają zamiar oblegać Orle Gniazdo.

Baelish zaprasza lordów do Orlego Gniazda na negocjacje. Nie wiedzą oni, że Littlefinger przekupił jednego z nich, ser Lyna Corbraya, by wyciągnął swój miecz (Smętną Damę) podczas spotkania, co daje Baelishowi przewagę w negocjacjach. Petyr prosi o rok na uporządkowanie spraw w Dolinie i zgodnie z sugestią Anyi Waynwood Lordowie zgadzają się.[3]

Lady Waynwood jest obecna na weselu lorda Lyonela Corbraya w Gulltown. Było to niespodziewane, jako że lord Corbray był poplecznikiem Petyra Baelisha i inni Lordowie Deklaranci ominęli ślub. Littlefinger wyjaśnia potem Sansie, że spłacił długi Waynwoodów i dzięki temu wyprosił jej pozwolenie na ślub Alayne z jej podopiecznym, Harrym Hardyngiem. Jedynym warunkiem jest zgoda Harry’ego.[4]

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
  1. Uczta dla wron, Rozdział 23, Alayne
  2. Gra o tron, Rozdział 38, Tyrion
  3. Uczta dla wron, Rozdział 23, Alayne
  4. Uczta dla wron, Rozdział 41, Alayne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki