Fandom

Westeros&Essos

Arys Oakheart

1062strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ser Arys Oakheart – rycerz Gwardii Królewskiej, służący za czasów króla Roberta I Baratheona i jego następcami, obrońca księżniczki Myrcelli Baratheon, najmłodszy syn lady Arwyn Oakheart, jest narratorem w jednym rozdziale „Uczty dla Wron”.

Historia Edytuj

Przed Gwardią Edytuj

Arys urodził się w Starym Dębie w Reach jako najmłodszy syn lady Arwyn Oakheart. O jego życiu niewiele wiadomo, prócz tego, że w 290 o. P.[1] wstąpił do Gwardii Królewskiej króla Roberta.

W Gwardii Królewskiej Edytuj

Myrcella leaves.jpg

Arys w łodzi z odpływającą Myrcellą (w pełnej zbroi, po prawej stronie)

Ser Arys wstąpił do Gwardii, zastępując nieznanego z imienia gwardzistę, który zginął w czasie Rebelii Greyjoyów.

Nie towarzyszył królowi Robertowi w wyprawie do Winterfell. Podobnie, jak wszyscy rycerze Gwardii brał udział w Turnieju Namiestnika. Był obecny, kiedy Królewski Namiestnik Eddard Stark sprzeciwił się koronacji króla Joffreya I Baratheona. Był również obecny, kiedy Joffrey wydalił ser Barristana Selmy’ego z Gwardii i śmiał się ze wszystkimi gwardzistami ze swojego dawnego brata.

Kiedy Joffrey rozkazał rycerzom Gwardii bić Sansę Stark, ser Arys odmówił wykonania rozkazu, jednak kiedy król nalegał, był zmuszony to zrobić, jednak robił to niechętnie i uderzał słabo.

Kiedy Tyrion Lannister zwarł sojusz ze Słoneczną Włócznią, jednym z warunków porozumienia było małżeństwo księżniczki Myrcelli Baratheon z księciem Trystanem Martellem. Myrcella miała zostać wysłana do Dorne, a ser Arys został wybrany na jej obrońcę.

Po przybyciu do Dorne poznał następczynię tronu Słonecznej Włóczni, Ariannę Martell. Przywiązał się również do Myrcelli, którą zaczął traktować jak własną córkę. Po pół roku spędzonym w Dorne Arys zakochał się w Arianne, która go uwodziła i wdał się z nią w romans.

Po śmierci króla Joffreya I Baratheona księżniczka Arianne namówiła go do buntu przeciwko królowi Tommenowi I Baratheonowi, jako że zgodnie z dornijskim prawem dziedzicem Żelaznego Tronu była starsza od Tommena Myrcella.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I
POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy Bogowie i Nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
  1. o. P. - od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki