FANDOM

Bóg O Wielu Twarzach, zwany Tym O Wielu Twarzach – bóstwo czczone przez Ludzi Bez Twarzy, gildię skrytobójców w wolnym mieście Braavos.

Założyciel Ludzi Bez Twarzy uważał, że wszyscy niewolnicy z Valyrii modlili się o wybawienie do tego samego boga śmierci, tylko w różnych ucieleśnieniach. Dlatego w Qohorze Bóg O Wielu Twarzach nazywany jest Czarnym Kozłem, w Yi TiLwem Nocy, a w Wierze w Siedmiu – Nieznajomym.[1]

Wiara w jednego boga w różnych ucieleśnieniach lub z wieloma „twarzami” znajduje odzwierciedlenie w Domu Czerni I Bieli, gildii, świątyni z wieloma wyobrażeniami boga śmierci, w tym Nieznajomego z Wiary w Siedmiu.

Wierzenia Edytuj

Wyznawcy Boga O Wielu Twarzach wierzą, że śmierć jest miłosiernym końcem cierpienia. Za opłatą gildia przyznaje „dar” śmierci każdemu na świecie. Uważają, że skrytobójstwo to sakrament dla ich boga. W świątyni gildii ci, którzy szukają końca swych cierpień mogą wypić z czarnego kielicha, który gwarantuje bezbolesną śmierć.

Ludzie Bez Twarzy zrzekają się swojej tożsamości na rzecz służby Bogu o Wielu Twarzach. Zabijają tylko cele, do których zostali wynajęci, sami nie mogą wybrać, kto jest wart otrzymania „daru”.

Przypisy Edytuj

  1. Uczta dla wron, rozdział 34, Cat znad Kanałów.

Religie świata
Westeros Starzy Bogowie · Wiara Siedmiu · Utopiony Bóg
Największe religie w Essos R'hllor, Pan Światła · Czarny Kozioł z Qohoru · Brodaci Kapłani z Norvos
· Wielki Rumak · Wielki Pasterz · Światynia Gracji ·
· Księżycowi Pieśniarze
Inne wierzenia Essos Bóg O Wielu Twarzach · Religie Valyriańskich Włości
Sothoryos Religia Wysp Letnich