FANDOM

Serial występuje Ślio wspomniany Got wspomniany Sk występuje Nm wspomniany Udw wspomniany Tzs wspomniany

Król Balon Greyjoy (znany również jako Balon Błogosławiony lub Balon Dwukrotnie Ukoronowany, koronowany jako Balon IX) – głowa rodu Greyjoy, Lord Kosiarz Pyke i władca Żelaznych Wysp, zwolennik starych tradycji. Wywołał bunt, aby uniezależnić się od Żelaznego Tronu, jednak przegrał go. Drugi raz po koronę sięgnął w czasie Wojny Pięciu Królów. Czwarty syn lorda Quellona Greyjoya i lady (nieznanej z imienia) z rodu Sunderly. Żonaty z Alannys Harlaw, razem z nią miał czworo dzieci Rodrika, Marona, Ashę i Theona Greyjoyów.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Balon urodził się na Pyke, w nieznany czasie, jako czwarty, a jednocześnie najstarszy, który dożył dorosłości, syn lorda Pyke, Quellona Greyjoya i jego drugiej żony z rodu Sunderly. Balon był pierwszym synem z tego związku. Jego starszymi przyrodnimi braćmi byli Harlon, Quenton i Donel. Jego rodzonym i młodszym braćmi byli Euron, Victarion, Urrigon i Aeron, miał jeszcze jednego przyrodniego brata Robina.

Balon, jako czwarty syn, nie miał za wielkich szans na zdobycie władzy na Pyke, jednak jego przyrodni starsi bracia zmarli w młodym wieku, Quenton i Donel jeszcze w kołyskach, a Harlon zachorował na szarą łuszczyce i powoli umierał, zatem Balon, jako najstarszy, został dziedzicem ojca.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy bogowie i nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne skrzydła, mroczne słowa Ścieżka kar A teraz jego warta dobiegła końca Pocałowana przez ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i dziewica cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.