FANDOM

Król Balon Greyjoy (znany również jako Balon Błogosławiony lub Balon Dwukrotnie Ukoronowany, koronowany jako Balon IX) – głowa rodu Greyjoy, Lord Kosiarz Pyke i władca Żelaznych Wysp, zwolennik starych tradycji. Wywołał bunt, aby uniezależnić się od Żelaznego Tronu, jednak przegrał go. Drugi raz po koronę sięgnął w czasie Wojny Pięciu Królów. Czwarty syn lorda Quellona Greyjoya i lady (nieznanej z imienia) z rodu Sunderly. Żonaty z Alannys Harlaw, razem z nią miał czworo dzieci Rodrika, Marona, Ashę i Theona Greyjoyów.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Balon urodził się na Pyke, w nieznany czasie, jako czwarty, a jednocześnie najstarszy, który dożył dorosłości, syn lorda Pyke, Quellona Greyjoya i jego drugiej żony z rodu Sunderly. Balon był pierwszym synem z tego związku. Jego starszymi przyrodnimi braćmi byli Harlon, Quenton i Donel. Jego rodzonym i młodszym braćmi byli Euron, Victarion, Urrigon i Aeron, miał jeszcze jednego przyrodniego brata Robina.

Balon, jako czwarty syn, nie miał za wielkich szans na zdobycie władzy na Pyke, jednak jego przyrodni starsi bracia zmarli w młodym wieku, Quenton i Donel jeszcze w kołyskach, a Harlon zachorował na szarą łuszczyce i powoli umierał, zatem Balon, jako najstarszy, został dziedzicem ojca.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy Bogowie i Nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa Ścieżka Kar A Teraz Jego Warta Dobiegła Końca Pocałowana przez Ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i Dziewica Cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki