FANDOM

Lady Barbrey Dustin z domu Ryswell – pochodząca z rodu Ryswellów młodsza druga córka lorda Strumieniska Rodrika Ryswella, młodsza siostra Bethany, szwagierka Roose Bolton i ciotka Domeric’a Boltona, i prawdopodobnie starsza siostra Rogera, Rickarda i Roose’a Ryswellów. Żona – wdowa po lordzie Barrowton Willamie Dustinie. Po śmierci swego męża pani na Barrowton i rodu Dustinów.

Historia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Nie bardzo wiadomo kiedy lady Barbrey się urodziła ani gdzie, prawdopodobnie urodziła się w siedzibie swego ojca w Strumienisku. Był drugą córką lorda Strumieniska Rodrika Ryswella i jego żony. Miała rodzeństwo, starszą siostrę Bethany która poślubiła lorda Dreadfort Roose Bolton i była matką Domeric’a Boltona, była prawdopodobnie starsza siostra Rogera, Rickarda i Roose'a Ryswellów.

W młodości Barbrey zauroczyła się młodym i przystojnym Brandonem Starkiem dziedzicem Winterfell i najstarszym synem lorda Rickarda Starka który był wychowankiem lorda Dustina w Barrowton i często odwiedzał Srumienisko. Między młodymi zawiązał się romans, a Barbrey była w takim stopniu zauroczona Brandonem że oddała mu swe dziewictwo i chciała go poślubić, podobnie jak on ją. Jednak lord Rickard pod wpływem swego maestera Walysa sprzeciwił się zaręczynom, mając na uwadze swe wielkie południowe ambicje zamierzał wydać Brandona za lady Catelyn Tully, mimo iż Brandon jej nie kochał to był zmuszony spełnić wolę swego ojca. To zdarzenie zapoczątkowało głęboką nienawiść i nieufność w stosunku do maesterów których lady Ryswell obwiniła o utratę swej miłości, późniejszych lata nie ufała maesterom i zaprzestała korzystania z ich usług.

Lord Rodrik po tym incydencie miał nadzieje że wyda Barbrey za młodszego syna lorda Rickarda Eddarda Starka, jednak z tych planów ostatecznie nic nie wyszło.

Pani Barrowton Edytuj

Ostatecznie lady Barbrey poślubiła lorda Barrowton Willama Dustina, wtedy jednak lord Rickard i Brandon Starkowie zostali zamordowani i rozpoczęła się Rebelia Roberta Baratheona. Willam musiał spełnić swój obowiązek i wyruszył na wojnę mimo protestów żony która błagała go by został w domu i aby posłał na wojnę któregoś ze swych stryjów, Willam jednak się nie ugiął i ostatecznie wyruszył na wojnę. Przed jego odjazdem Barbrey obdarowała go wspaniałym czerwonym rumakiem, dumą stadniny jej ojca, lord Dustin przysiąg wtedy żonie, że powróci na tym koniu do domu.

Po zakończeniu walk koń lorda Willama powrócił na Północ jednak bez swego pana. Lord Dustin zginął walcząc u boku lorda Eddarda Starka który po jego śmierci pochował go razem z innymi poległymi swymi przyjaciółmi na ruinach Wieży Radość. Barbrey miała po tym ogromny żal do Eddarda za to że nie pozwolił wrócić kością jej męża z powrotem na Północ. Lady Dustin zachowała głęboką urazę do Starków z tego powodu a w szczególności do lorda Eddarda. Po śmierci Willama Barbrey jako wdowa po nim przejęła władze nad Barrowton, nie jest do końca jasne czy lord Willam mieli jakieś potomstwo, ani czy Barbrey wyznaczyła innego dziedzica. W każdym razie stałą się niepodzielną panią na ziemiach Dustinów rządząc przy wsparciu swego ojca lorda Strumieniska Rodrika Ryswella.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki