Fandom

Westeros&Essos

Barristan Selmy

1040stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Ser Barristan Selmy, zwany Śmiałym – bohater i jeden z największych rycerzy Gwardii Królewskiej w historii Westeros. Pierworodny syn ser Lyonela Selmy, rycerza Sali Żniw w Krainach Burzy, wstępując do Gwardii zrzekł się swego prawa dziedziczenia, jeden z największych rycerzy wszech czasów. Rycerz gwardii za panowania króla Jaehaerysa II i jego syna Aerysa II. Po Rebelii Roberta Baratheona, ułaskawiony i nowy Lord Dowódca Gwardii Królewskiej nowego władcy. Zwolniony z gwardii przez króla Joffreya I, poprzysiągł wierność królowej Daenerys Targaryen, jako lord dowódca gwardii królowej oraz namiestnik królowej w Meereen. Barristan jest narratorem w Tańcu ze Smokami.

Wygląd i Charakter Edytuj

Biografia Edytuj

Wczesne Życie i droga do Gwardii Edytuj

Barristan urodził się w 237 roku o. P., jako najstarszy syn ser Lyonela Selmy, rycerza Sali Żniw w Krainach Burzy, w Dorniskiej Marchii. W młodości był giermkiem ser Manfreda Swanna. W wieku 10 lat Barristan wziął udział w turnieju w Blackhaven, jako tajemniczy rycerz, jednak 10 latek w zbrojni wyglądał tak groteskowo, że prawie wszyscy się z niego śmiali. Dopiero książę Duncan Targaryen, syn króla Aegona V Targaryena, zlitował się nad nim i wysadził z siodła przy pierwszym starciu. Jako zwycięzca pojedynku Duncan mógł ujawnić prawdziwe oblicze tajemniczego rycerza. Gdy okazało się, że to jeszcze dziecko, książę Duncan rzekł, że to śmiały chłopiec, od tego pojedynku wziął się późniejszy przydomek Barristana - „Śmiały”.

Barristan został pasowany na rycerza w wieku 16 lat przez króla Aegona V Targaryena, po pokonaniu księcia Duncana i lorda dowódcę Gwardii Królewskiej, ser Duncana Wysokiego, w turnieju w Królewskiej Przystani. Gdy po tragicznej śmierci króla Aegona V i Duncana Targaryena wybuchła kolejna, tym razem już piąta rebelia Blackfyre’ów, ser Barristan walczył po stronie króla Jaehaerysa II Targaryena. W czasie walk na Stopniach, przedarł się przez szeregi Złotej Kompanii i w pojedynku zabił pretendenta do tronu Maelysa Blackfyre, kończąc tym samym męską linię Blackfyre’ów.

Służba w Gwardii Królewskiej Edytuj

Pod królem Jaehaerysem II Edytuj

Za ten wyczyn, ser Barristan Śmiały, w wieku 23 lat został wybrany przez króla Jahaerysa do Gwardii Królewskiej. Jego śluby przyjął lord dowódca gwardii, ser Gerold Hightower. Wstępując do gwardii Selmy rzekł się wszystkich dotychczasowych tytułów, w tym swego dziedzictwa - Sala Żniw i narzeczona Selmy’ego przypadły jego kuzynowi.

Kreacja w adaptacjach Edytuj

W telewizyjne adaptacji Gra o tron, jest grany przez Iana McElhinney.

  1. o. P. - od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki