FANDOM

To jest artykuł o postaci z serialu Gra o tron. Możesz być także zainteresowany jego książkowym odpowiednikiem lub postacią Zimnorękiego, którego wątek fabularny przejmuje.
Tutaj każdy dostaje to, na co zasługuje, kiedy na to zasłuży.
— Benjen do Jona Snowa

Benjen Stark – młodszy brat lorda Eddarda Starka i Pierwszy Zwiadowca Nocnej Straży. W serialu grany jest przez Josepha Mawle, a w sezonie szóstym w retrospekcjach gra go Matteo Elezi. Ma ostre rysy twarzy i niebieskie oczy.

Poznajemy go w pierwszym sezonie, kiedy uczestniczy w uczcie na cześć wizyty króla Roberta Baratheona. Podczas jej trwania odbywa rozmowę z młodym Jonem Snowem na temat Nocnej Straży. Mówi, żeby dał sobie parę lat, ale Jon chce jak najszybciej zostać bratem Nocnej Straży.

Kiedy Jon trafia na Mur, wuj nie ma dla niego czasu ze względu na swoje obowiązki. Mówi Jonowi, że teraz jest na Murze i ma zapomnieć o swojej rodzinie. Od teraz Nocna Straż jest jego rodziną. Jest dla niego chłodny i traktuje go tak samo, jak innych braci z Nocnej Straży. Wkrótce potem Jeor Mormont wysyła Benjena Starka z sześcioma innymi zwiadowcami za Mur w celu odnalezienia ser Waymara Royce. Kiedy grupa poszukiwawcza nie wraca, wysłany po nich zostaje Qhorin Półręki. Niestety nie udaje mu się go znaleźć i Benjen uznany zostaje za zaginionego. Jon jednak dalej nie traci nadziei.

Benjen pojawia się niespodziewanie dopiero w szóstym sezonie. W ostatniej chwili ratuje Brana i Meerę przed Innymi, po czym zabiera ich w bezpieczne miejsce. Po odsłonięciu twarzy zostaje rozpoznany przez Brana. Benjen pomaga im z rozkazu Trójokiej Wrony i zdradza cel swojej misji. Wysłany został za Mur w celu odnalezienia Innych. Niestety to oni odnaleźli go z jego ludźmi. Jeden z Innych wypruł mu wnętrzności lodowym mieczem i zostawił by się przemienił. Na szczęście odnalazły go Dzieci Lasu i dzięki magii powstrzymały przemianę w Innego, wbijając mu w serce smocze szkło.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy
v  d  e
Lord: Król Jon Snow Dziedzic:
Dom Stark
Siedziba: Winterfell Ziemie: Północ
Tytuł(y): Król PółnocyLord WinterfellNamiestnik PółnocyProtektor Północy
Przodkowie:Brandon StarkBrandon ŁamaczDorren StarkRickard StarkRodrik StarkKarlon StarkTheon StarkOsric StarkTorrhen StarkCregan Stark
Obecni członkowie:Sansa StarkArya StarkBran StarkBenjen Stark
Zmarli członkowie:Rickard StarkBrandon StarkLyanna StarkEddard StarkKról Robb StarkTalisa StarkCatelyn StarkRickon Stark
Domownicy:Maester LuwinSer Rodrik CasselJory CasselVayon PooleJeyne PooleSepta MordaneStara NianiaHodorFarlenMikkenOshaMeera ReedJojen ReedBrienne z TarthuPodrick PayneDavos Seaworth

Więcej z Fandomu

Losowa wiki