FANDOM

Bitwa o Duskendale – jedna z ostatnich bitew Wojny Pięciu Królów.

Geneza Edytuj

Po zdobyciu Harrenhal, lord Roose Bolton dowiaduje się o porażce Stannisa Baratheona i zdobyciu Darry przez ser Helmana Tallharta. Rozkazuje mu zabić lannisterskich jeńców i dołączyć do Robetta Glovera w marszu na Duskendale. [2] Wraz z nimi zostaje wysłany Harrion Karstark. [3] Mają oni pod rozkazami jedną trzecią piechoty Robba Starka. [4]

W międzyczasie, lord Tywin Lannister wysyła lorda Randylla Tarly’ego i ser Gregora Clegane’a, by dogonili siły Północy i odcięli im drogę odwrotu. [5]

Przebieg bitwy Edytuj

Lord Randyll Tarly atakuje północne wojska nieopodal Duskendale i odcina im dostęp do lądu. W czasie walk zostaje zabity ser Helman. Raporty donoszą o ciężkich stratach po obu stronach. Robett Glover zdołał dokonać odwrotu w stronę Harrenhal, ale został zaatakowany przez ser Gregora i schwytany. [6] Wraz z nim do niewoli dostaje się ponownie Harrion Kartark.

Po bitwie Edytuj

Skutkiem bitwy jest utrata piechoty przez Robba Starka, co zmniejszyło jego możliwości odzyskania Północy. Jest później jasne, że Roose Bolton przed bitwą sprzymierzył się z Lannisterami i celowo wysłał zastęp o takiej liczebności, wiedząc, że nie zdołają oni wygrać. [7]

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.
  2. Starcie Królów, rozdział 64, Arya X
  3. Nawałnica Mieczy, rozdział 37, Jaime V
  4. Nawałnica Mieczy, rozdział 35, Catelyn IV
  5. Nawałnica Mieczy, Rozdział 4, Tyrion I
  6. Nawałnica Mieczy, Rozdział 19, Tyrion III