FANDOM

To jest artykuł o postaci z serialu Gra o tron. Możesz być także zainteresowany jego książkowym odpowiednikiem.
Moje sny są inne.
— Bran[1].

Brandon Stark, zwykle Bran – czwarte dziecko, a drugi syn lorda Eddarda Starka z Winterfell i lady Catelyn Stark z Domu Tully. Jeden z głównych narratorów w powieści. Wśród jego starszego rodzeństwa można wyróżnić: Robba, Jona, Sansę, Aryę oraz młodszego Rickona. Podobnie, jak jego rodzeństwu, stale towarzyszy mu wilkor Lato. W Grze o tron przedstawiany jest jako ośmiolatek. W serialu telewizyjnym HBO jego postać kreuje Isaac Hempstead-Wright. Jest wargiem.

Historia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Bran urodził się 291 roku o. P.[2] jako drugi syn i czwarte dziecko lorda Winterfell Eddarda Starka i jego żony lady Catelyn Stark z rodu Tullych. Jego starsze rodzeństwo to: brat Robb oraz siostry Sansa i Arya Stark. Ma on jednego młodszego brata, Rickona, oraz starszego, przyrodniego brata Jona Snowa.

Gra o Tron Edytuj

Razem z braćmi Robbem i (przyrodnim) Jonem oraz kilkoma innymi ludźmi uczestniczył w wymierzaniu sprawiedliwości dezerterowi z Nocnej Straży przez ojca, lorda Eddarda Starka z Winterfell. Po znalezieniu młodych wilkorów zatrzymał sobie jednego, którego potem nazwał Lato.

Podczas jednej z jego wspinaczek po murach Winterfell, podsłuchał Cersei i Jaimego Lannistera. Gdy Cersei stwierdziła, że muszą coś zrobić, aby nikt się o tym nie dowiedział, Jaime wypchnął chłopca z wieży; doznał przez to wielu złamań i obrażeń.

Pewnego wieczora gdy chłopak ciągle pozostawał w śpiączce, wybuchł pożar (który, jak się potem okazało, został wzniecony przez ludzi Lannisterów), który miał za zadanie zwołać wszystkich mieszkańców zamku w Winterfell. W tym czasie mężczyzna ze sztyletem z valyriańskiej stali, próbował zabić Brana, jednak na pomoc przybiegł wilkor chłopaka - Lato.

Po przebudzeniu z długo trwającej śpiączki, chłopak nie mógł chodzić, co bardzo nim wstrząsnęło. Został pozbawiony możliwości wspinania się.

Codziennie śniła mu się trójoka wrona. Początkowo chłopak nie wiedział o co chodzi w snach.

Winterfell zostaje odbite przez wychowanka Neda Starka - Theon’a Greyjoy’a. Bran wraz z bratem Rickonem, stajennym Hodorem i dziką Oshą wyruszają na północ w stronę Muru, by tam spotkać się z Jonem Snowem, bękartem Neda.

W drodze na Mur spotykają dwójkę rodzeństwa - Jojena i Meere Reedów. Chłopak ma zdolność do widzenia przyszłości i podpowiada Branowi by ten przedostał się na drugą stronę Muru i odszukał trójoką wronę - Stark słucha się przyjaciela i karze Oshy i Rickonowi wrócić się do wioski.

Bran dostaje się za mur, ale jego przyjaciel Jojen ginie z ręki umarłych, a on poznaje przeszłość dzięki trójokiej wronie.

v  d  e
Lord: Król Jon Snow Dziedzic:
Dom Stark.svg
Siedziba: Winterfell Ziemie: Północ
Tytuł(y): Król PółnocyLord WinterfellNamiestnik PółnocyProtektor Północy
Przodkowie:Brandon StarkBrandon ŁamaczDorren StarkRickard StarkRodrik StarkKarlon StarkTheon StarkOsric StarkTorrhen StarkCregan Stark
Obecni członkowie:Sansa StarkArya StarkBran StarkBenjen Stark
Zmarli członkowie:Rickard StarkBrandon StarkLyanna StarkEddard StarkKról Robb StarkTalisa StarkCatelyn StarkRickon Stark
Domownicy:Maester LuwinSer Rodrik CasselJory CasselVayon PooleJeyne PooleSepta MordaneStara NianiaHodorFarlenMikkenOshaMeera ReedJojen ReedBrienne z TarthuPodrick PayneDavos Seaworth

Więcej z Fandomu

Losowa wiki