FANDOM

Brandon Stark – najstarszy syn i dziedzic lorda Rickarda Starka, głowy rodu Stark w Winterfell i jego żony Lyarry Stark. Jego młodszym rodzeństwem byli Eddard Stark, Lyanna Stark i Benjen Stark.

Urodzony w 261 lub 262 o. P. w Winterfell, zamordowany przez króla Aerysa II Targaryena w 282 o. P. w Królewskiej Przystani. Brandon był w drodze do Riverrum, aby poślubić Catelyn, kiedy dowiedział się, że jego siostra Lyanna została uprowadzona. Zawrócił z drogi. by ją ratować. Tym czynem bardzo rozgniewał lorda Hostera. Do Królewskiej Przystani Brandon przybył z garstką ludzi i wzywał księcia Rhegara, by ten stanął z nim do walki i zginął. Aerys, sądząc, że to spisek na życie jego syna, kazał wszystkich aresztować. Tylko giermek Brandona, Ethan Glover, uszedł z życiem, pozostali lordowie Jeffory Mallister, Kyle Royce i Elbert Arryn, bratanek i dziedzic Jona Arryna zginęli. Król oskarżył ich o zdradę i zatrzymał jako zakładników, nakazując ich ojcom stawić się na dworze i odpowiedzieć na ten zarzut. Kiedy przybyli, kazał zamordować ojców i synów bez sądu. Jednak ojciec Brandona, Rickard zażądał próby walki, sądząc, że zmierzy z którymś z gwardzistów. Jednak gdy wszedł do sali tronowej, zabrali go na stos i rozpalili pod nim ogień. Wtedy król oznajmił umierającemu Rickardowi, że szermierzem rodu Targaryenów jest ogień. Gdy ogień rozgorzał, przyprowadzono Brandona. Dłonie miał skute łańcuchami na plecach, a na szyi mokry rzemień przytwierdzony do urządzenia, które król nabył w Tyrosh. Król powiedział do Brandona, że jego ojciec zaraz zginie chyba, że ten zdąży go uwolnić. Brandon próbował, lecz im bardziej się szarpał, tym mocniej rzemień zaciskał mu się na gardle, aż wreszcie sam się udusił.

Przypisy Edytuj

  1. Świat lodu i ognia, Królowie Targaryenów: Aerys II.
  2. o. P. – od Podboju Aegona.

v  d  e
Lord: Król Jon Snow Dziedzic:
Dom Stark
Siedziba: Winterfell Ziemie: Północ
Tytuł(y): Król PółnocyLord WinterfellNamiestnik PółnocyProtektor Północy
Przodkowie:Brandon StarkBrandon ŁamaczDorren StarkRickard StarkRodrik StarkKarlon StarkTheon StarkOsric StarkTorrhen StarkCregan Stark
Obecni członkowie:Sansa StarkArya StarkBran StarkBenjen Stark
Zmarli członkowie:Rickard StarkBrandon StarkLyanna StarkEddard StarkKról Robb StarkTalisa StarkCatelyn StarkRickon Stark
Domownicy:Maester LuwinSer Rodrik CasselJory CasselVayon PooleJeyne PooleSepta MordaneStara NianiaHodorFarlenMikkenOshaMeera ReedJojen ReedBrienne z TarthuPodrick PayneDavos Seaworth

Więcej z Fandomu

Losowa wiki