Fandom

Westeros&Essos

Casterly Rock

1040stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Casterly Rock – forteca z widokiem na port w Lannisporcie i Morze Zachodzącego Słońca oraz siedziba rodu Lannisterów. Bogata i potężna, jednak od Nawałnicy mieczy jej los nie jest znany; Jaime Lannister, jako członek Gwardii Królewskiej, nie może posiadać ziem, Cersei natomiast jest kobietą, a Tywin Lannister (nieżyjący już) odmówił prawa do niej Tyrionowi Lannisterowi. Tywin wydawał się być skłonny do uczynienia swym spadkobiercą Kevana Lannistera, skoro nie mógł nim zostać Jaime. Tyrion mógł walczyć o swoje prawa jako dziedzic, gdyby nie był ścigany, jako morderca swego ojca.

Położenie Edytuj

Casterly Rock znajduje się na szczycie kopalni złota, źródła większej części bogactwa Lannisterów. Zamek należał kiedyś do rodu Casterly, ale legendy mówią, że został przejęty podstępem przez Lanna Sprytnego.

Lokacje Edytuj

Trzema kluczowymi miejscami w Skale są: Złota Galeria, Paszcza Lwa i Sala Bohaterów, gdzie pochowani są Lannisterowie i ich krewni. W fortecy wciąż słychać grzmoty fal, uderzających o skałę pod nią. W zamku jest też miejsce zwane Kamiennym Ogrodem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki