FANDOM

Cieśnina Qarth (ang. Straits of Qarth), zwana też Nefrytową Bramą, jest jedną z dwóch głównych dróg wodnych łączących Morze Letnie z Morzem Nefrytowym.

Geografia Edytuj

Cieśnina znajduje się między kontynentem Essos na północy a wyspą Wielka Moraq na południu. Ma ona około 400 km długości, biegnie z zachodu na wschód. Między Wielką Moraq i Sothoros znajduje się Cynamonowa Cieśnina, zapewniająca alternatywną drogę do Morza Nefrytowego. Trasa przez Cieśninę Qarth jest jednak korzystniejsza, ponieważ płynąc nią, nadrabia się wiele mil na drodze do handlu z bogatym krajem Yi Ti, który to leży na wschód od cieśniny.

Miasto Qarth jest największym miastem znajdującym sie w cieśninie i to jemu zawdzęcza ona swą nazwę. Jedno z największych i najbogatszych miast w znanym świecie, Qarth służy jako skrzyżowanie wschodu i zachodu i odbywają się tam ogromne ilości transakcji handlowych.

Miasto Qarkash (możliwe, że wasal miasta Qarth) znajduje się w pobliżu zachodniego ujścia cieśniny, natomiast miasto Asabhad na wschodzie. W środku cieśniny położona jest wyspa Qal.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki