FANDOM

Cieniokoty – duże zwierzęta z rodziny kotowatych występujące za Murem oraz w Górach Księżycowych.

Opis Edytuj

Cieniokoty są nie tylko groźnymi drapieżnikami, lecz również padlinożercami. Mają grube czarne futro z białymi pręgami. Ich wielkość jest zbliżona do rzeczywistych rozmiarów tygrysów oraz lwów górskich[1].

Mówi się, że cieniokoty potrafią wyczuć zapach krwi z odległości 6 mil (ok. 10 km). Jedzą każdy kawał mięsa, a nawet szpik kostny. Cieniokoty rzadko atakują żywych ludzi, chyba że są wyjątkowo głodne[2].

Varamyr Sześć Skór, jeden z dzikich oraz zmiennoskóry, kontrolował 3 wilki, śnieżnego niedźwiedzia i cieniokota[3]. Kiedy chciał kobietę z wioski, posłał do jej domu cieniokota, by ją zdobyć. Jego cieniokot gwałtownie opiera się, gdy tylko poczuje, że wślizgnął się w jego skórę[4].

Ostatnie wydarzenia Edytuj

Gra o tron Edytuj

Grając w kostki Marillion płaszcz z cieniokota przegrywa na rzecz Tyriona Lannistera.

Starcie królów Edytuj

Podczas przejścia przez Wąwóz Pisków, Jon Snow obserwuje cieniokota, poruszającego się w dół zbocza jak płynny dym. Jon chciałby poruszać się równie pewnie i cicho, co cieniokot oraz równie szybko zabijać.

Taniec ze smokami Edytuj

Podczas śmierci orła Orella, Varamyr Sześć Skór traci kontrolę nad swoim cieniokotem[4].

Przypisy Edytuj

  1. So speak Martin: Shadowcats and Clegane Lands, March 07, 2007
  2. Starcie królów”, rozdział 52, Sansa IV.
  3. Nawałnica mieczy”, rozdział 15, Jon II.
  4. 4,0 4,1 Taniec ze smokami”, Prolog.