FANDOM

Cregan Karstark - członek młodszej gałęzi rodu Karstark, najstarszy syn kasztelana Karholdu, Arnolfa Karstarka. Jego bratem jest Arthor Karstark. Osiągnął już wiek pięćdziesięciu lat.

Wygląd Edytuj

Cregan ma brązowe włosy poprzecinane nitkami siwizny, brązową brodę i wąsy. Mimo swych 50 lat wciąż jest bardzo silny

Historia Edytuj

Cregan urodził się w jako najstarszy syn kasztelana Karholdu, Arnolfa Karstarka, w młodszej gałęzi rodu.

Cregan dwa razy był żonaty i dwa razy został wdowcem. Nie ma dzieci.

Po śmierci jednak lord Rickarda Karstarka i dwóch jego synów, Karhold przeszedł w ręce ostatniego żyjącego syna Harriona Karstarka, który był uwięziony przez Żelazny Tron. Ojciec Cregana, Arnolf, zamierzał jednak zdobyć Karhold dla siebie i dla swych dzieci, dlatego poparł króla Stannisa Baratheona, aby rozwścieczyć Lannisterów i doprowadzić do śmierci Harriona oraz zaczął spiskować z Boltonami. W zamian za śmierć Harriona i złoto mieli pomóc Boltonom wprowadzić w pułapkę armie Stannisa. Po śmierci Harriona Karhold miał przejść w ręce jego siostry Alys Karstark, dlatego Arnolf zorganizował małżeństwo Alys ze swym najstarszym synem Creganem, aby uczynić go lordem Karholdu.

Jednak obawiając się o swe życie Alys uciekł z zamku na Mur zwracając się o pomoc do swego dalekiego kuzyna Jona Snowa, Lorda Dowódcy Nocnej Straży.

Kiedy Alys opuściła Karhold, Cregan podążył jej śladem, aby ją uwięzić. Przed dotarciem na Mur jego ludzie jak i on sam zostali obezwładnieni przez Czarnych Braci, a Cregan zostaje uwięziony przez lorda Snowa w lodowej celi w środku Muru.

Potem Jon odwiedza go informując o ślubie Alys z magnarem Thennu Sigornem, oraz o tym, że powiadomił króla Stannisa o ich zdradzie. Namawia go również do oddania Karholdu Alys i do przywdziania czerni, inaczej król Stannisa odda go płomieniom. Cregan się na to nie zgadza, ale według lord dowódcy pobyt w lodowej celi może zmienić jego zdanie.

Cregan obecnie jest więziony w Czarnym Zamku na Murze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki