FANDOM

S06E10 - The Citadel

Cytadela – kompleks budynków w Starym Mieście, który służy jako siedziba maesterów. Jest to miejsce, w którym zwołują zgromadzenia, studiują i szkolą nowych członków. Jest to również siedziba arcymaestra. Dom Hightower odegrał ważną rolę w założeniu Cytadeli i nadal są oni głównymi patronami nauki.

Cytadela znajduje się na wyspie leżącej na rzece Miodowinie, a jej wieże i kopuły połączone są ze sobą siecią łukowatych, kamiennych mostów, na których znajdują się też mieszkania i stragany. Bramy zdobi para wysokich, zielonych sfinksów z tułowiami lwów, skrzydłami orłów i ogonami węży. Jeden ma twarz mężczyzny, drugi kobiety.

Wnętrze Cytadeli Edytuj

Komnata Skrybów Edytuj

Tuż za bramą Cytadeli położona jest Komnata Skrybów. Tutaj mieszkańcy Starego Miasta wynajmują skrybów, zwykle akolitów, by spisywali i czytali dla nich listy oraz testamenty. Uczeni czekają na interesantów w otwartych boksach. Inne stragany skupują lub sprzedają księgi i mapy.

Port Łez Edytuj

W tym doku można dostać się na łódź płynącą na Krwawą Wyspę.

Dwór Seneszala Edytuj

Przed Dworem Seneszala akolici i nowicjusze karani są za mniejsze przestępstwa, np. drobne złodziejstwo. Za drzwiami znajduje się sala z kamienną podłogę i wysokimi łukowymi oknami. Na drugim końcu sali jest podwyższenie, gdzie strażnik wita wszystkich tych, którzy chcą się umówić na spotkanie z seneszalem.

Wyspa Kruków Edytuj

Wyspa jest połączona z wschodnim brzegiem Miodowiny przez drewniany zwodzony most. Na wyspie znajduje się Krukarnia. Jest to najstarszy budynek Cytadeli. W Erze Herosów była to podobno twierdza pirackiego lorda. Ściany Krukarni są pokryte mchem i winoroślą, a na jego dziedzińcu znajduje się Czar-Drzewo, na którym kruki moszczą sobie grzędy. Kolonia białych kruków znajduje się w wieży zachodniej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki