FANDOM

Daemon Blackfyre, pierwotnie Daemon Waters, znany również jako Czarny Smok, lub Król, który nosił mieczbękarci syn króla Aegon IV Targaryen i jego kuzynki Daeny Targaryen córki króla Aegona III Targaryena. Jeden z Wielkich Bękartów. Pierwszy i najpotężniejszy z Blackfyreńskich pretendentów. Daemon był świetnym rycerzem i wojownikiem i dzierżył miecz Blackfyre, od którego nazwy wzięło się jego nazwisko, założyciel domu Blackfyrenów. Jego roszczenia do Żelaznego Tronu względem swego brata króla Daerona II Targaryena doprowadziły do wybuchu wojny domowej znanej jako Rebelia Blackfyreów. Daemon używał odwróconego herbu Targaryenów, czarnego smoka na czerwonym polu, z stąd wziął się jego przydomek.

Wygląd i Charakter Edytuj

Daemon odziedziczył wygląd po swych valyriańskich przodkach, był wysoki i silny, o muskularnych i szerokich ramionach oraz płaskim brzuchu, miał długie srebrno-złote włosy sięgające do ramion, niczym grzywa. Miał po za tym ciemnofioletowe oczy. Daemon był opisywany jako bardzo przystojny i w każdym calu wyglądający na wojownika, a wielu uważało, że bardzo przypomina swego przodka Aegona I Zdobywcę.

Dom Blackfyre.svg

Herb Daemona

Historia Edytuj

Młodość Edytuj

Daemon urodził się w 170 o. P.[1] w Królewskiej Przystani jako bękarci syn króla Aegona IV Targaryena i jego kuzynki Daeny Targaryen, przez to był jednym z Wielkich Bękartów. Co więcej, z obu linii był potomkiem Targaryenów. Początkowo Daena sama wychowywała Daemona, który nie wiedział, kim jest jego prawdziwy ojciec. Jednak wkrótce chłopak został wezwany do Czerwonej Twierdzy przez króla Aegona. Król z zadowoleniem zaobserwował, że chłopiec rośnie na silnego, dlatego zajął się jego wychowaniem. Daemon dorastał w Czerwonej Twierdzy, gdzie był szkolony przez zbrojmistrza, ser Quentyna Balla, znanego jako Kula Ognista. Daemon wyrósł na silnego wojownika, w przeciwieństwie do swojego przyrodniego brata Daerona Targaryena. Daemon utrzymywał również przyjazne stosunki ze swym przyrodnim bratem Aegorem Riversem.

Za Panowania Ojca Edytuj

Prawdziwą tożsamość Daemona utrzymywano w tajemnicy do jego 12 roku życia, kiedy mały Daemon odznaczył się w turnieju, pokonując wszystkich giermków. Król Aegon osobiście pasował go na rycerza i przyznał się, że Daemon jest jego synem, co więcej podarował mu dziedziczny miecz Targaryenów, Blackfyre. Od nazwy miecza Daemon wziął swoje nowe nazwisko oraz odwrócił barwy rodu Targaryenów: użył czarnego smoka na czerwonym polu, stąd często nazywany był Czarnym Smokiem.

Początek Panowania Daerona i przyczyny konfliktu Edytuj

W 184 o. P. zmarł król Aegon IV Niegodny (wtedy Daemon miał 14 lat). Na łożu śmierci legitymizował wszystkie swoje nieślubne potomstwo, nieważne jakiego pochodzenia. Daemon został więc legalnym synem, przez co zdobył silne prawa do tronu. Podobno sam Aegon przed śmiercią zastanawiał się, czy nie oddać tronu Daemonowi. Daemon był synem Aegona, czyli obecnego króla, a jego matka był córką króla Aegona III, przez co miał równe prawa, co jego przyrodni brat który, wstąpił na tron, Daeron II Targaryen. Daemon pragnął tronu dla siebie, spowodowane było to tym, że Blackfyre był coraz bardziej niezadowolony z tego, że jest bękartem oraz ulegał podszeptom otaczających go ludzi. Od dawna wokół Daemona zgromadziło się wielu ludzi niezadowolonych z rządów pokojowego i, według nich, słabego króla Daerona, który zbytnio ulegał wpływom Dorne. Sam otaczał się maesterami i septonami. Daemon miał naturę ojca: był wojownikiem, był odważny i honorowy, otaczał się wojownikami, a jego najbliższymi towarzyszami byli ser Quentyna Balla, jego dawny nauczyciel oraz jego brat Aegor Rivers. Ci dwa najbardziej namawiali go do sięgnięcia po koronę, jednak Daemon postanowił czekać. Nie wiadomo, czy Daemon otrzymywał jakiś ziemie i gdzie przebywał w czasie panowania Daerona.

Wiadomo, że przez całe panowania Czarny Smok zdobywał poparcie i popularność, wielu ludzi uważało, że to Deamon powinien nosić koronę, jako że dostał od ojca miecz, co niektórzy uważali za symbol oddania mu królestwa. Wielu uważało, że Daemon to lepszy człowiek od Daerona i będzie również lepszym królem. Jego zwolennikami byli jedni z najlepszych rycerzy: jego dawny nauczyciel ser Quentyn Ball, przyrodni brat Aegor Rivers, ser Robb Reyne, ser Gareth Szary, ser Aubrey Ambroży, lord Gormon Peake z Starpike, Czarny Byren Flowers, Redtusk i ser Eustachy Osgrey.

W nieznany czasie Daemon w wieku 14 lat poślubił Rohanne z Tyrosh, pomimo że kochał swoją przyrodnią siostrę Daenerys Targaryen. Małżeństwo to zaaranżowano jeszcze za życia jego ojca, ale ślub i wszystkie z nim związane rzeczy dopełnił brat Daemona Daeron, który nadał również Balckfyrenowi ziemie i pozwolenie na budowę zamku. Razem z Rohanne miał 7 synów i kilka córek. Jego pierwszymi dziećmi byli bliźniaczy bracia Aegon i Aemona, którzy urodzili się 184 o. P., wtedy Daemon miał 14 lat. Jego następnymi dziećmi byli synowie Daemon, Haegon, Aenys i dwoje innych nieznanych synów oraz co najmniej dwie córki, jedna z nich Callia Blackfyre, została wydana ze swego stryja Aegona Riversa.

Początkowo Daemon nie sprawiał kłopotów bratu, pojawiły się one dopiero, kiedy król Daeron zamierzał przyłączyć Dorne do Siedmiu Królestw. Chciał to zrobić drogą małżeństwa: jego siostra Daenerys Targaryen, miała poślubić księcia Dorne Marona Martella. Choć Daeron wiedział, że Daemon darzy Daenerys uczuciem, to jednak postawił wyżej interesy królestwa, ponad dobra osobiste. Takie postępowanie przepełniło czarę goryczy, Daemon, zachęcany bardzo gorliwie przez Bitterstella i Kule Ognista oraz swoich zwolenników, postanowił w końcu zbuntować się przeciw bratu i sięgnąć po tron.

Rebelia Blackfyrenów Edytuj

Rebelia Edytuj

Bunt wybuchł 195 o. P., kiedy Daemon zaczął rozgłaszać plotki o tym, że Daeron nie jest synem Aegona IV, tylko bękartem jego brata Aemona i królowej Naerys. Dobry Król na te wieści wysłał Gwardie Królewską, aby ta aresztowała Daemona, ponieważ ten wciąż był w stolicy, jednak udało mu się uciec dzięki pomocy kuli Ognistej. Po rozpoczęciu buntu Daemon rozpoczął formowanie swojej własnej armii, dołączył do niego oczywiście Bitterstel, jednak jego inny brat bękart, Brynden Rivers, pozostał lojalny wobec króla Daerona. Za Daemon opowiedział się duża cześć królestwa, szczególnie jednak ciężkie walki rozpoczęły się w Dorzeczu i na Królestwie Zachodu. Daemon znał osobiście ser Eustachy Osgrey, potomka niegdyś znamienitego rodu. Czarny Smok obiecał mu, że jeśli ten go poprze, odda mu Zimną Fose wraz z przyległościami.

Bitwa na Polu Czerwonej Trawy Edytuj

Po prawie roku walk w końcu w 196 o. P. na Polu Czerwonej Trawy miało rozegrać się decydujące starcie.

Dziedzictwo Edytuj

Śmierć Daemona nie oznaczała końca jego pretensji, jego trzeci syn i pozostała rodzina, zwolennicy, przyjaciele i brat Aegor uciekli za Wąskie Morze. Nowym pretendentem do tronu został trzeci syn i imiennik Czarnego Smoka Daemon II Blackfyre, zaś po jego uwięzieniu czwarty syn Haegon I Blackfyre został trzecim pretendentem do tronu.

Potomkowie Daemona jeszcze kilkukrotnie upomną się o swe prawa, wywołując pięć rebelii i kąsając Westeros. Ostatecznie męska linia Balckfyre'ów zakończy się razem ze śmiercią Mylesa Blackfyre'a, nie wiadomo co stało się z żeńską linią potomków.

Małżeństwo i Potomstwo Edytuj

W nieznany czasie Daemon poślubił Rohanne z Tyrosh, pomimo że kochał swoją przyrodnią siostrę Daenerys Targaryen. Razem z Rohanne miał 7 synów i kilka córek.

  • Aegon Blackfyre (184 o. P. - 196 o. P.) - pierwszy syn Daemona i Rohanne z Tyrosh, bliźniaczy brat Aemona, giermek, zgina na Polu Czerwonej Trawy razem z ojcem i bratem.
  • Aemon Blackfyre (184 o. P. - 196 o. P.) - drugi syn Daemona i Rohanne z Tyrosh, bliźniaczy brat Aegona, giermek, zgina na Polu Czerwonej Trawy razem z ojcem i bratem.
  • Daemon II Blackfyre (188/189 o. P. - ?) - trzeci syn Daemona i Rohanne z Tyrosh. Po śmierci ojca i braci drugi pretendent do korony z domu Blackfyrenów, wywołał drugą rebelie po której został uwięziony.
  • Haegon I Blackfyre - (pomiędzy 189/193 o. P. - 219 o. P.) - czwarty syn Daemona i Rohanne z Tyrosh. Dziedzic brat Daemona II. Po uwięzieniu brata został trzeci Balckfyreński pretendentem do tronu.
  • Aenys Blackfyre - (? - 233 o. P.) - piąty syn Daemona i Rohanne z Tyrosh. Podczas wielkiej rady Aenys wysuną swoje prawa do korony, przybył do stolicy i został zamordowany wbrew obietnicą przez stryja Bryndena Riversa.
  • Nieznany - szósty syn Daemona i Rohanne z Tyrosh.
  • Nieznany - siódmy Daemona i Rohanne z Tyrosh.
  • Callia Blackfyre - prawdopodobnie ósme dziecko i najstarsza córka Daemona i Rohanne z Tyrosh. Żona swojego stryja Aegona Riversa.
  • Kilka nieznanych córek
  1. 1,0 1,1 o. P. - od Podboju Aegona.

v  d  e
Lord: Królowa Daenerys Targaryen Dziedzic: brak
Dom Targaryen.svg
Siedziba: (na wygnaniu) Ziemie:
Tytuł(y): Królowa Meereen • Khaleesi Wielkiego Morza Traw • Królowa Andalów, Rhoynarów i Pierwszych Ludzi (pretendent) • Władca Siedmiu Królestw (pretendent) • Protektor Królestwa (pretendent)
Przodkowie:Aegon IVisenyaRhaenys TargaryenAenys IMaegor IRhaena TargaryenAegon TargaryenJaehaerys I TargaryenAlysanne TargaryenViserys I TargaryenRhaenys TargaryenDaemonAemma ArrynRhaenyraAlicent HightowerAegon IIHelaena TargaryenAemondAegon IIIViserys II TargaryenJaehaeraJaehaerys IIMaelorDaeron IBaelor IAegon IVNaerysAemon SmokDaenaRhaenaElaenaDaeron IIDaenerys ze Słonecznej WłóczniMyriah MartellDaemon BlackfyreBrynden RiversAegor RiversShiera SeastarBaelor Łamacz WłóczniAerys IAelinorRhaegelMaekar IDyanna DayneAerion Jasny PłomieńAegon VDuncan MałyDaeron
Zmarli członkowie:Aerys IIRhaella TargaryenRhaegar TargaryenElia MartellRhaenys IIAegon VIViserys TargaryenKhal DrogoRhaegoAemon Targaryen
Domownicy:Jorah MormontTyrion LannisterBarristan SelmyRakharoKovarroAggoIrriDoreahJhiquiMalakhoMissandeiSzary RobakDaario NaharisMossador

Więcej z Fandomu

Losowa wiki