FANDOM

Daenerys Martell z rodu Targaryen – córka króla Aegona IV i siostry – żony Naerys Targaryen. Siostra króla Daerona II Targaryena, żona księcia Dorne Marona Martella.

Historia Edytuj

Według znanych źródeł, Daenerys urodziła się długo po swym starszym bracie, Daeronie II, w 172 o. P.[1] w Królewskiej Przystani, i była córką króla Aegonaa IV znanego jako Niegodny i królowej Naerys Targaryen; ​​jej brat Daeron był już żonaty i miał syna, Baelora. Jej zaręczyny z księciem Maronem Martellem, wynegocjowane przez brata jako część traktatu sprawiły, że Dorne zostało przyłączone do Siedmiu Królestw. To małżeństwo nie było jednak na rękę jej przyrodniemu bękarciemu bratu Daemon Blackfyre, który zakochał się w Daenerys dla tego rozpoczął wojnę nazywaną Rebelią Blackfyrenów, mającą na celu obalenie brata Daenerys, Daerona.

Daenerys i Maron pobrali się w 197 o. P., po stłumieniu Rebelii Blackfyre i śmierci Daemona Blackfyre’a. Zakłada się, że Daenerys i Maron są bezpośrednimi przodkami obecnych członków domu Martell, także obecnego księcia, Dorana Martella i jego córki, Arianne.

Po klęsce i śmierci Daemona, Maron Martell zbudował swojej nowej narzeczonej Wodne Ogrody, piękną budowlę z kolorowego marmuru z basenami i drzewami. Jej dzieci bawiły się w basenie wraz z dziećmi innych wysoko urodzonych lordów. Pewnego dnia, gdy słońce prażyło szczególnie mocno, Daenerys zlitowała się nad dziećmi sług i strażników i pozwoliła im bawić się w basenach razem z dziećmi szlachetnych rodów rozpoczynając tradycję, która trwa w Dorne do dziś. Portret księżniczki Daenerys wisi dziś w Słonecznej Włóczni.

v  d  e
Lord: Dziedzic:
Dom Martell
Siedziba: Słoneczna Włócznia Ziemie: Dorne
Tytuł(y): Książę DorneLord Słonecznej Włóczni
Przodkowie:NymeriaMors MartellMeria MartellMaron MartellDaenerys MartellMyriah Martell
Obecni członkowie:Ellaria SandŻmijowe Bękarcice (Obara SandNymeria SandTyene SandSarella SandElia SandObella SandDorea SandLoreza Sand)
Zmarli członkowie:Lewyn MartellElia MartellOberyn MartellDoran MartellTrystane Martell
Domownicy:Areo HotahCaleotte

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.