FANDOM

Ślio wspomniany Got wspomniany Nm wspomniany Udw wspomniany Tzs wspomniany

Daeron I Targaryen, zwany Młodym Smokiem lub Królem Chłopcem – najstarszy syn Aegona III i Daenaere Velaryon, objął tron ​​w wieku zaledwie czternastu lat.

Pomimo młodego wieku był fantastycznym wojownikiem i ogólnie utalentowanym chłopcem. Z jego rozkazu armia Siedmiu Królestw najechała Dorne, planując zmusić je do ugięcia kolan przed Żelaznym Tronem. Po miesiącach walk, Daeron został nagrodzony zwycięstwem. Niestety, niemądrze zostawił Tyrella z Wysogrodu, jako swojego przedstawiciela w Dorne i wywołał ogromny bunt w zaledwie tydzień od pierwotnego zwycięstwa. Daeron wrócił z armią, ale tym razem cały lud powstał przeciwko niemu i podczas rzezi, która z tego wynikła, czterdzieści tysięcy osób straciło życie, a wśród nich i sam król (w zaledwie osiemnastym roku życia). Jego kuzyn Aemon, który zdobył uznanie na wojnie i został nazwany Smoczym Rycerzem, został uwięziony w tej fazie konfliktu. Baelor, brat Daerona, święty człowiek, który wolał życie religijne, został koronowany na króla i wynegocjował pokój z Dorne oraz uwolnił Aemona Smoczego Rycerza.

GoT stub

Ta strona to zalążek artykułu.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.