FANDOM

Ślio wspomniany Got wspomniany Sk wspomniany Nm wspomniany Udw występuje Tzs wspomniany

Ser Daven Lannister – rycerz i członek rodu Lannisterów pochodzący z młodszej gałęzi, najstarszy syn ser Stafforda Lannistera i jego żony lady Myrandy Lefford, brat Cerenny i Myrielle’i Lannisterów, wnuk ser Jasona Lannistera, bratanek lady Joanny (żony lorda Tywina Lannistera), Damona Lannisterów oraz Lynory Hill, kuzyn Cersei, Jaime, Tyriona, Damiona, Lancela, Martyna, Willema, Janei, Tyreka Lannisterów oraz Cleosa, Lyonela, Tiona oraz Waldera Freyów. Po śmierci swego wuja, lorda Tywina, został mianowany przez królową Cersei nowym namiestnikiem Zachodu.

Wygląd i charakter Edytuj

Daven jest dosadny i szczery, ma pogodne usposobienie[2]. Ma radosne, brązowe oczy, płaski nos i duży podbródek. Ma długie blond włosy, grube wąsy, bokobrody oraz gęstą brodę[2].

Historia Edytuj

Młodość Edytuj

Daven urodził się w potężnym rodzie Lannisterów, w 272 o.P.[1] w Casterly Rock. Jako syn ser Stafforda Lannistera kuzyna i szwagra, lorda Tywina Lannistera i lady Myrandy Lefford. Pochodził on z młodszej linii rodu Lannisterów wywodzących się od czwartego syna lorda Gerolda Lannistera, ser Jasona Lannistera, miał dwie siostry Cerenne i Myrielle Lannisterów. Daven młodość spędził w Casterly Rock, gdzie dorastał i się wychowywał.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.
  2. 2,0 2,1 Uczta dla wron”, rozdział 33, Jaime V (III).