FANDOM

Delena Norcross z rodu Florent – drugie dziecko i jedyna córka ser Colina Florenta kasztelana Jasnej Wody, bratanica lorda Alestera Flotrenta, ma dwóch braci starszego Omera i młodszego Merrella, jest matką Edrica Storma i żoną ser Hosmana Norcrossa, mają razem dwóch synów Alestera i Renly’ego.

Historia Edytuj

Delena urodziła się w rodzie Florentów w Jasnej Wodzie jako drugie dziecko i jedyna córka ser Colina Florenta, miał starszego brat Omera i młodszego Merrella.

Delena była służką swojej kuzynki, lady Selyse Florent w czasie jej ślubu ze Stannisem Baratheonem lordem Smoczej Skały. W czasie wesela wpadła w oko królowi Robertowi Baratheonowi, bratu króla. Zaniósł ją do małżeńskiego łoża swego brata i współżył z nią, kiedy Stannis i Selyse jeszcze tańczyli.

Z tego związku urodził się potem Edric Storm. Ponieważ miał szlachecką krew z obu stron, został jedynym uznanym synem króla Roberta, tym bardziej, że Stannisa był wściekł na brata, że tym, co zrobił zhańbił ród żony, za co jednak Robert przeprosił, tłumacząc się, że był pijany i nie wiedział co robi. Zaraz po urodzeniu chłopca Stannis wysłał go do na wychowanie do Końca Burzy do swego brata Renlyego Baratheona.

Po skandalu na Smoczej Skale Delena wciąż nie była żonata, a to, że była zhańbiona, odtrącała zalotników, dlatego Tywin Lannister, lord Casterly Rock, zaproponował małżeństwo Deleny ze swym karłowatym synem, Tyrionem Lannisterem, jednak propozycja Tywina została odebrana jako obraza, dlatego Delene została wydana za ser Hosmana Norcrossa, który był rycerzem domowym jej ojca.

Urodziła mu dwóch synów Alestera Norcrossa (291 o. P.) i Renlyego Norcrossa (297 o. P.)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki