FANDOM

Domeric Bolton – jedyny syn z prawego łoża i dziedzic lorda Roose’a Boltona i Bethany Ryswell. Zmarł dwa lata przed rozpoczęciem Wojny Pięciu Królów.[2] Według Roose’a Boltona, Domeric był spokojny, ale utalentowany, czytał o historii, grał na harfie i jeździł konno, jakby urodził się w siodle.[3]

Historia Edytuj

Domeric przez cztery lata służył Barbrey Ryswell jako paź, a potem przez trzy lata przebywał w Dolinie, gdzie był giermkiem lorda Redforta. W Dolinie Domeric cieszył się z towarzystwa synów Redforta i zaczął ich postrzegać jako swoich braci. Lord Redfort uważał, że chłopak ma zadatki na mistrza turniejów.

Po powrocie z Doliny do Dreadfort, Domeric dowiedział się, że ma bękarciego, przyrodniego brata i postanowił go odszukać wbrew woli ojca, bo zawsze chciał mieć prawdziwego brata. Krótko po „wizycie” u Ramsaya, Domeric zmarł na chorobę brzucha, jak stwierdził maester Uthor. Lord Bolton wierzył jednak, że Ramsay otruł brata, chcąc stać się jedynym synem Roose’a.

Roose wyjawił to wszystko na wpół obłąkanemu Theonowi Greyjoyowi i zadał mu pytanie:

...Jeśli zabójca krewnych jest przeklęty, co ma zrobić ojciec, jeśli jeden z jego synów zabija drugiego? [3]

Przypisy Edytuj