Fandom

Westeros&Essos

Dornijczycy

1040stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dornijczycy (ang. Dornishmen) - mieszkańcy Dorne, regionu położonego w południowej części Westeros. Znani są jako ludzie o gorącej krwi, zapalczywi i rozwiąźli. Są traktowani nieco nieufnie przez innych mieszkańców kontynentu. Dornijczycy swoim bękartom nadają nazwisko Sand.

Kultura Edytuj

Dornijska kultura ma andalskie pochodzenie, ale jest też pod wielkim wpływem Rhoynar, którzy osiedlili się w Dorne podczas Inwazji Rhoynar. Ich wpływ można zaobserwować szczególnie jeśli chodzi o prawo spadkowe, gdyż kobiety tutaj dziedziczą na równi z mężczyznami oraz status kochanek/kochanków i ich ogólnej rozwiązłości seksualnej na tle innych regionów Westeros.

Dornijscy lordowie noszą jedwab i satynę, ich pasy wysadzane są klejnotami, a szaty mają długie, zwiewne rękawy. Posiadane przez nich zbroje są lekkie, mocno emaliowane i zdobione polerowaną miedzią, błyszczącym srebrem bądź miękkim, czerwonym złotem.

Pochodzenie Edytuj

Rhoynar byli smukłymi ludźmi, z gładką oliwkową skórą, czarnymi włosami i ciemnymi oczami. Ich wpływ na dornijskie geny jest najmocniejszy wzdłuż wybrzeża i im bardziej na zachód, tym bardziej zanika.

Z obserwacji króla Daerona I podczas jego wojen w Dorne, istnieją trzy grupy Dornijczyków:

  • Morscy Dornijczycy; żyją wzdłuż wybrzeży, głównie w rejonach Złamanego Ramienia, gdzie Czerwone Góry łączą się z Morzem Dornijskim. Są ciemni i gibcy, z gładką, oliwkową skórą i czarnymi włosami. Są rybakami i marynarzami, twardymi mężczyznami żeglującymi na statkach dornijskiej floty.
  • Piaskowi Dornijczycy żyją na pustyniach i w długich dolinach rzecznych. Mają brązowe twarze spalone w dornijskim słońcu, jeszcze ciemniejsze niż u morskich Dornijczyków.
  • Kamienni Dornijczycy żyją w przełęczach i na szczytach Gór Czerwonych. Ze wszystkich Dornijczyków, oni mają najwięcej krwi Andalów i Pierwszych Ludzi. Oni najbardziej przypominają przeciętnych obywateli Siedmiu Królestw, nie tylko z wyglądu, ale też ze zwyczajów i tradycji. Zazwyczaj są szatynami bądź blondynami o skórze spalonej słońcem lub z piegami.

Wojsko Edytuj

Dornijczycy wolą okrągłe, metalowe tarcze, włócznie, krótkie oszczepy do rzucania lub łuki. Słyną ze swoich piaskowych wierzchowców i kawalerii łuczniczej. Ze względu na ciepło, noszą lżejsze opancerzenie niż w pozostałej części Siedmiu Królestw. Jest ono wykonane z metalowych płyt, czasem ozdobione miedzią, szyte na wzór łusek. Aby móc walczyć pod palącym słońcem Dorne, noszą zwiewne szaty w jasnych kolorach.

Dorne jest najmniej zaludnionym regionem Siedmiu Królestw. Jako takie, wydaje się faworyzować inną taktykę niż pozostałe części kraju, na ogół unika bitew oraz korzysta z szybkich koni, które są bardziej dostosowane do walki w trudnych warunkach Dorne. Rzeczywiście, gorący klimat i brak zbiorników wodnych znacznie zmniejsza możliwości i zaopatrywanie dużej armii jest tutaj wyjątkowo trudne. Techniki te okazały się skuteczne w wojnie przeciwko smokom Aegona, a później w czasie podboju króla Daerona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki