FANDOM

To jest artykuł o formacji z serialu Gra o tron. Możesz być także zainteresowany jej książkowym odpowiednikiem.
Second Sons Character

Baner Drugich Synów.

Drudzy Synowie – kompania najemników, wywodząca się z Wolnych Miast. Na ich chorągwi widnieje złamany miecz. Przyjmują rozkazy tylko od swojego kapitana.

Mimo, że nie są tak dobrze wyszkoleni i uzbrojeni jak Złota Kompania, są jedną z najstarszych organizacji najemniczych. Co prawda, nie mają tak dobrej reputacji, ale i tak brali udział w znanych bitwach. Czterysta lat temu, Drudzy Synowie stanęli w obronie Qohoru przeciwko dothradzkiemiu khalasarowi. Niestety kompania poniosła klęskę i spierzchła z pola bitwy. Koniec końców, bitwa została wygrana dzięki trzem tysiącom Nieskalanych.

Imię każdego mężczyzny, który służy w kompanii jest zapisane w grubej, skórzanej księdze. Są tam informacje, ile dana osoba służyła, gdzie walczyła, czy też okoliczności jej śmierci. Starą tradycją kompanii jest podpisywanie się czerwonym atramentem. Były czasy, kiedy to nowi członkowie kompanii podpisywali się własną krwią.

W książkach są oni dowodzeni przez Bena Plumma.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki