FANDOM

Ślio wspomniany Nm wspomniany Udw wspomniany Tzs wspomniany

Książę Duncan Targaryen, znany jako Duncan Mały lub Książę Ważek – pierwszy syn króla Aegona V Targaryena i dziedzic korony. Urodzony w 214 o. P.[1] lub pomiędzy 214 o. P. i 222 o. P.

Walczył z młodziutkim ser Barristanem Selmym w turnieju w Czarnej Przystani, gdy Barristan był tylko 10-letnim giermkiem i wziął udział w turnieju jako Tajemniczy Rycerz. Księciu Duncanowi zrobiło się żal małego rycerzyka, z którym nikt inny nie chciał walczyć i nadał mu przezwisko „Śmiały”. Kilka lat później ser Barristan zwyciężył go w zimowym turnieju w Królewskiej Przystani.

Książę Duncan zakochał się w kobiecie znanej jako Jenny Oldstone i kochał ją tak bardzo, ze zrzekł się dla niej korony i poślubił ją wbrew woli swojego ojca. Możliwe, ze dlatego został nazwany Księciem Ważek (ang. Prince of Dragonflies). By poślubić Jenny, złamał swoje wcześniejsze zaręczyny z kimś innym (imienia nie wspomniano).

Zginął w 259 o. P. podczas tragedii w Summerhall w pożarze letniej rezydencji u boku swego ojca Aegona V, swojego imiennika ser Duncana Wysokiego i wielu innych członków królewskiego orszaku.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.