FANDOM

Childrenoftheforest.jpg

Dzieci Lasu (ang. Children of the Forest)  - legendarni ludzie z Westeros. Znani jako sojusznicy Pierwszych Ludzi i posiadacze różnych magicznych mocy, takich jak zielony wzrok i zielone sny. Kiedy Pierwsi Ludzie przybyli do Westeros, te dwie nacje rozpoczęły długą wojnę. Zakończyła się ona traktatem pokojowym, znanym jako Pakt. Aby przypieczętować pakt, wyrzeźbiono twarze na wszystkich Czar-Drzewach na Wyspie Twarzy położonej na jeziorze Oko Boga i stąd wzięła się nazwa wyspy.

Czas pokoju między ludźmi i dziećmi lasu zakończył się, gdy druga grupa ludzi, Andalowie, przybyła do Westeros. Podczas gdy pierwsi ludzie przejęli religię Dzieci Lasu, Andalowie sprowadzili własną, wiarę Siedmiu; zabili wiele dzieci lasu i powycinali Czar-Drzewa. Dzieci Lasu uważa się za wymarły lud, ale mity i legendy o nich są nadal opowiadane, natomiast z Tańca ze Smokami wynika, że jeszcze żyje przynajmniej jedna grupa.

Pojawienie się w Tańcu ze Smokami Edytuj

410 Leaf full 1.png

Dziecko Lasu, które uratowało Brana przed jaskinią Trójokiej Wrony.

W jednym z rozdziałów Brana Starka w Tańcu ze Smokami, okazuje się, że dzieci lasu wciąż istnieją. Bran, Hodor, Meera i Jojen Reed spotykają dziecko lasu za Murem. Kobieta ta opisana jest jako mniejsza niż ludzkie dziecko, z pstrokatą skórą i ubrana w płaszcz z liści. Jej włosy są brązowe, czerwone i złote, splątane z roślinnością, a jej oczy są „duże i płynne, złote i zielone, zmrużone jak kocie”. Dziecko lasu prowadzi Brana przez podziemną jaskinię, prowadząc go do legendarnej trójokiej wrony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki