FANDOM

GoT stub

Ta strona to zalążek artykułu.

Gra o tron – Historia i tradycje – Dzieci lasu, Pierwsi ludzie i Andalowie Napisy PL02:47

Gra o tron – Historia i tradycje – Dzieci lasu, Pierwsi ludzie i Andalowie Napisy PL

Dzieci lasu (ang. Children of the Forest) – mityczna rasa z Westeros. Znani jako sojusznicy Pierwszych Ludzi i posiadacze różnych magicznych mocy, takich jak zielony wzrok i zielone sny. Kiedy Pierwsi Ludzie przybyli do Westeros, te dwie nacje rozpoczęły długą wojnę. Zakończyła się ona traktatem pokojowym, znanym jako Pakt. Aby go przypieczętować, wyrzeźbiono twarze na wszystkich czardrzewach na Wyspie Twarzy położonej na jeziorze Oko Boga.

Childrenoftheforest

Czas pokoju między ludźmi i dziećmi lasu zakończył się, gdy Andalowie przybyli do Westeros. Podczas gdy Pierwsi Ludzie przejęli religię dzieci Lasu, Andalowie sprowadzili własną, Wiarę Siedmiu; zabili wiele dzieci lasu i powycinali czardrzewa. Dzieci lasu uważa się za wymarły lud, ale mity i legendy o nich są nadal opowiadane, natomiast z Tańca ze smokami wynika, że jeszcze żyje przynajmniej jedna grupa.

W książkach Edytuj

410 Leaf full 1

Dziecko lasu, które uratowało Brana przed jaskinią Trójokiej Wrony.

W jednym z rozdziałów Brana Starka w Tańcu ze Smokami, okazuje się, że dzieci lasu wciąż istnieją. Bran, Hodor, Meera i Jojen Reed spotykają dziecko lasu za Murem. Kobieta ta opisana jest jako mniejsza niż ludzkie dziecko, z pstrokatą skórą i ubrana w płaszcz z liści. Jej włosy są brązowe, czerwone i złote, splątane z roślinnością, a jej oczy są „duże i płynne, złote i zielone, zmrużone jak kocie”. Dziecko lasu prowadzi Brana przez podziemną jaskinię, prowadząc go do legendarnej trójokiej wrony.