FANDOM

Lord Emmon Frey – rycerz i członek rodu Freyów, drugi syn lorda Waldera FreyaBliźniaków i jego pierwszej żony Perry Royce. Jego żona to lady Genna Lannister, siostra lorda Tywina Lannistera, mają czterech synów: Cleosa, Lyonela, Tiona i Waldera Freyów, jest dziadkiem Tywina i Willema Freyów. Lord Riverrun i pan nowego rodu Frey z Riverrun.

Wygląd i charakter Edytuj

Emmon jest małym, nerwowym człowieczkiem. Jest tchórzliwy i bardzo podlega swojej despotycznej żonie. Jest uzależniony od żucia czerwonego liścia.

Historia Edytuj

Emmon urodził się w Bliźniakach w 233 o. P.[1] jako drugi syn lorda Waldera Freya i jego pierwszej żony, lady Perry Royce.

W wieku 14 lat jego ojcu udało się ustalić małżeństwo Emmona z lady Genną Lannister, córką lorda Tytosa Lannistera. Emmon poślubił siedmioletnią Gennę, jednak młoda Genna okazała się bardzo despotyczną żoną i szybko podporządkowała sobie męża.

Emmon poprzez ślub zyskał tylko to, że związał się z rodem Lannister.

Emmon i Genna mieli czworo dzieci: Cleosa, Lyonela, Tiona i Waldera Freya zwanego „Czerwony Walder”. Szeptano, że nie są to dzieci Emmona, jednak nikt nigdy nie ośmielił się tego powiedzieć głośno.

W 298 o. P. ser Emmon uczestniczył razem z pięcioma braćmi w turnieju namiestnika w Królewskiej Przystani. Po wybuchu Wojny Pięciu Królów, Emmon razem z synami dołączył do swych krewniaków z domu Lannisterów. Jego najstarszy syn służył w armii swego kuzyna, ser Jaimego Lannistera, a jego trzeci syn, Tion, służył jako giermek. Mimo że lord Walder i cały ród Freyów przysiągł lojalność i przyłączył się do Robba Starka, to Emmon został wierny Lannisterom.

Rodzina Edytuj

Emmon ożenił się z córką lorda Tytos Lannister i Jeyne Marbrand, lady Genną Lannister, miał wtedy 14 lat, a Genna 7 lat. Mieli razem czworo synów:

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.