FANDOM

AgeOfHeroes

Legendarne postacie ery.

Era Herosów – epoka w historii Westeros, która rozpoczęła się około 10 000 lat p. P.[1] paktem, który doprowadził do pokoju między Pierwszymi Ludźmi a dziećmi lasu[2]. Trwała ok. 2000 lat.

W trakcie trwania Ery Herosów Pierwsi Ludzie i dzieci lasu żyli ze sobą w zgodzie. Był to okres, w którym pojawiły się takie legendarne postacie, jak Brandon Budowniczy, Garth Zielonoręki, Lann Sprytny, Durran Smutek Bogów czy ser Artys Arryn, które zapisały się w legendach i były założycielami najpotężniejszych rodów panujących później w Westeros. Zaczęły formować się liczne królestwa, których ostateczna liczba wyniosła siedem. To podczas Ery Herosów nastąpiła Długa Noc, najmroźniejsza i najciemniejsza zima w historii Westeros, trwająca całe pokolenie.

W Erze Herosów zaszły zmiany w kulturze Pierwszych Ludzi. Przede wszystkim zaczęli czcić bogów dzieci lasu i praktykować zieloną magię. Żelaźni ludzie czcili (i nadal czczą) Utopionego. Na Trzech Siostrach oddawano cześć Pani Fal i Panu Nieba i wierzono, że sztormy są święte, ponieważ powstają w wyniku miłosnych uścisków tej pary.

Legendarne postacie Ery Herosów Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. p. P. – przed Podbojem Aegona.
  2. Gra o tron, rozdział 66, Bran VII.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki