FANDOM

Tyrion 1x09.jpg

Tyrion Lannister z górskimi klanami podczas bitwy nad Zielonymi Widłami.

Górskie Klany – lud podzielony na klany, o prymitywnej kulturze. Klany różnią się wielkością i siłą. Zamieszkują pogórza Gór Księżycowych w Dolinie Arrynów. Nie należy ich mylić z górskimi klanami Północy.

KulturaEdytuj

Góry Księżycowe zamieszkuje populacja prymitywnych ludzi, którzy odrzucili zwierzchnictwo Orlego Gniazda i są niezależni od reszty Siedmiu Królestw oraz feudalnej społeczności. Dzielą się na klany różnej wielkości i siły. Ich kultura różni się po części do tej z Westeros m.in. tym, że kobiety uczestniczą w grabieżach.

Ludzie górskich klanów są biedni, mają kiepską broń i uzbrojenie. Żyją z grabieży okolicznych wsi, napadów na grupy podróżnych. Zaatakują nawet lorda Orlego Gniazda, jeśli ten nie będzie odpowiednio ochraniany. Zabierają każdą broń, jaką znajdą, zboże z ograbionych wsi, kobiety, niezależnie od tego, czy są zamężne, czy nie.

Ludzie z klanów jeżdżą na małych koniach, które nadają się do pokonywania górskich ścieżek.[1]

KlanyEdytuj

Górskie klany, o różnej wielkości i sile, są ze sobą wiecznie zwaśnione. Jednak potrafią współpracować w wielu sprawach, np. grabieżach. Niektóre klany łączy ze sobą bliska więź. Konflikty między klanami często rozwiązuje się zapłatą krwawych pieniędzy. Ludzie z klanów są skłonni do rozwiązywania swoich konfliktów przemocą.

Na początku Gry o tron klany mają przynajmniej 3 000 wojowników, ale nie stanowili dużego zagrożenia przez stulecia. Stali się bardziej aktywni po śmierci lorda Orlego Gniazda – Jona Arryna.[1]

Znane klany Edytuj

  1. 1,0 1,1 Gra o tron, rozdział 34, Catelyn VI.
  2. 2,0 2,1 2,2 Gra o tron, rozdział 56, Tyrion VII.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Starcie królów, rozdział 49, Tyrion XI.
  4. 4,0 4,1 4,2 Nawałnica mieczy, rozdział 4, Tyrion I.
  5. Uczta dla wron, rozdział 41, Alayne II (I ).
  6. 6,0 6,1 Gra o tron, rozdział 31, Tyrion IV.
  7. Gra o tron, rozdział 42, Tyrion VI.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki