FANDOM

Górskie Klany Północy to grupy Ludzi Północy, którzy zamieszkują góry na północ od Winterfell i pogórza wzdłuż brzegu .

Charakterystyka Edytuj

Kłótliwe klany surowego północnego-zachodu to hardzi ludzie, którzy jak inni z z Północy twierdzą, że są potomkami Pierwszych Ludzi i czczą Starych Bogów. Istnieje ok. 40 górskich klanów, dużych i małych. Najbardziej znaczącymi są: Ród Flintów z Gór, Wullowie,Norreyowie, Burleyowie, Harclayowie, Liddle’owie oraz Knottowie. Zamieszkują góry na północ od Wilczego Lasu od tysięcy lat.

Wullowie i Flintowie to obecnie najsilniejsze klany. Flintowie i Norreyowie mieszkają najbliżej Daru, więc są najbardziej narażeni na ataki dzikich, którzy przechodzą przez Rozpadlinę. Klan Norreyów jest w przyjaznych stosunkach z Nocną Strażą. Wullowie i inne klany mieszkają wzdłuż Lodowej Zatoki, w przeszłości ścierali się z Żelaznymi Ludźmi.

Te zagrożenia i utarczki między klanami zaszczepiły zaciętego ducha walki w ludziach gór. W bitwie najlepsi walczą wielkimi dwuręcznymi mieczami. Inni ciskają kamienie, dzierżąc jesionowe kije. Biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu, nie rozwinęła się u nich silna tradycja kawalerii.

Choć nie są oni wysoko urodzeni, przywódcy klanów otrzymują tytuł lorda od feudała – rodu Starków z Winterfell.

Swoich przywódców ludzie gór nazywają tak jak brzmi nazwa jego klanu, np. przywódcę klanu Liddlów nazywają Liddlem. Członkowie klanów nazywali Eddarda Starka „Ned”, byli lojalni wobec niego. Tradycja ta ma początki u Pierwszych Ludzi, praktykowana jest wśród niektórych szlachetnych rodów i Żelaznych Ludzi.

Zimą ubywa ludzi z klanach. Młodych wysyła się do zimowego miasta Starków. Starsi ludzie mówią, że idą polować, niektórych z nich znajdują wiosną, innych więcej już nie widzą.

Według Roose’a Boltona, niektóre z górskich klanów dalej kontynuują tradycję Pierwszej Nocy.

Bieżące wydarzenia Edytuj

Nawałnica Mieczy Edytuj

Klany wysyłają swoich ludzi, by walczyli u boku króla RobbaWojnie Pięciu Królów. Norreyowie i Burleyowie walczyli w bitwie o Rubinowy BródArya Stark zauważa ludzi z górskich klanów w obozach przed BliźniakamiOwen Norrey zostaje zabity na Krwawych Godach. Jednak większość ludzi pozostaje w górach.

Taniec ze Smokami Edytuj

Stannis Baratheon próbuje wdać się w łaski północnych lordów uwalniając ich zachodnie twierdze od Żelaznych Ludzi. Pomaga Staremu Torghenowi Flintowi i Hugonowi Wullowi. Stannis to pierwszy król, którego widziały klany od czasu gdy Torrhen Stark uklęknął przed Aegonem Zdobywcą. Stannis zbiera ludzi z klanów i odbija Deepwood Motte, zyskując tym lojalność rodu Gloverów i Mormontów. W czasie gdy armia Stannisa maszeruje w stronę przejętego przez Boltonów Winterfell, rycerze z południa źle znoszą zimowe warunki, ludziom z górskich klanów jest o wiele łatwiej. Wynik bitwy pozostaje nieznany, więc nie wiadomo co obecnie dzieje się tamtymi ludźmi z górskich klanów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki