FANDOM

To jest artykuł o grze Cyanide Studios. Możesz być także zainteresowany książką George'a R.R. Martina, serialem HBO, grą przeglądarkową, strategiczną lub grą Telltale Games o tych samych nazwach.

Game of Thrones – to produkcja cRPG francuskiego studia Cyanide, znanego z takich gier jak Chaos League czy Blood Bowl. Całość bazuje na popularnej serii fantasy Pieśń lodu i ognia.

Akcja gry toczy się równolegle do wydarzeń z pierwszej powieści cyklu. W tym okresie w krainie Westeros dawno wyginęły już smoki, a magia spotykana jest wyjątkowo rzadko. Twórcy pozostali wierni wizji Martina, dlatego całość jest bardzo brutalna i realistyczna. Nie uświadczymy tutaj magów ciskających kulami ognia, pełno jest za to dylematów moralnych. Autorzy nie chcieli mieszać się do losów postaci z książek, dlatego zaoferowali nową historię, choć spotkamy oczywiście kilka znajomych twarzy.

Opowieść przedstawiona jest z punktu widzenia dwóch bohaterów. Obaj posiadają bogate biografie i odkrywanie ich stanowi istotną cześć zabawy. Pierwszą postacią, której losami pokierujemy jest Mors Westford, czyli jeden z członków Nocnej Straży. Jest to organizacja stacjonująca na monumentalnej strukturze nazwanej Murem, która oddziela Siedem Królestw od mroźnych ziem Północy. Drugim bohaterem jest Alester z bogatego rodu Sarwyck. Powraca on do Westeros po piętnastu latach wygnania jako kapłan R’hllora. Jego ojciec niedawno pożegnał się ze światem i Alester jest według prawa prawowitym dziedzicem, choć przekonanie do tego lokalnej szlachty nie będzie łatwe. Co gorsza, w otaczającym zamek mieście sytuacja jest dramatyczna. Jego mieszkańcy od miesięcy przymierali głodem i teraz wściekli rozpoczynają zamieszki.

GoT RPG 01

Jeden z obrazów promujących grę.

Na początku gry wybieramy klasę naszych postaci i dla każdego z herosów przygotowany zestaw trzech odrębnych profesji. Wraz z postępami w kampanii wszyscy bohaterowie zdobywają punkty doświadczenia, które następnie wydajemy na rozwój ich statystyk. Autorzy zadbali, by toczona w czasie rzeczywistym walka nie polegała jedynie na bezmyślnym duszeniu przycisków. Zamiast tego podczas starć wybieramy pomiędzy konkretnymi rodzajami ataków, a dodatkowo w kluczowych momentach czas ulega zwolnieniu, co pozwala na dokonanie przemyślanej decyzji związanej z zadawanymi ciosami. Poszczególne akcje ofensywne można łączyć w śmiercionośne sekwencje, a późniejszych fragmentach gry naszemu bohaterowi towarzyszą posłuszni mu kompani.[1]

Rekomendowane wymagania sprzętowe Edytuj

  • Procesor: Core 2 Duo 2.2 GHz
  • Pamięć operacyjna: 2 GB RAM (4 GB RAM – Vista/7)
  • Karta grafiki: 256 MB (GeForce 7900 GTX lub lepsza)
  • Dysk twardy: 7 GB wolnej pamięci
  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7

Linki zewnętrzne Edytuj

Oficjalna strona gry (ang.). Oficjalna strona gry. [dostęp 2016-11-23].

Przypisy Edytuj

Saga Pieśń lodu i ognia autorstwa George’a R.R. Martina
Powieści Gra o tron (1996) • Starcie królów (1998) • Nawałnica mieczy (2000) • Uczta dla wron (2005) • Taniec ze smokami (2011) • Wichry zimy (w przygotowaniu)Sen o wiośnie (w przygotowaniu)
Serial Gra o tron
Ścieżka dźwiękowa pierwszego sezonu

Sezon 1Sezon 2Sezon 3Sezon 4Sezon 5Sezon 6Sezon 7

Opowieści z Siedmiu Królestw Wędrowny rycerzWierny mieczTajemniczy Rycerz
Gry komputerowe Game of ThronesGame of Thrones - A Telltale Games SeriesGame of Thrones AscentGra o tron: Początek
Inne media Gry planszowe Gra o tron i Bitwy WesterosGra fabularnaGra karciana

Więcej z Fandomu

Losowa wiki