FANDOM

Gared – zaprzysiężony brat z Nocnej Straży, ścięty za dezercję przez Eddarda Starka.

Charakterystyka Edytuj

Gared był silnym mężczyzną około pięćdziesiątki. Miał siwe włosy. W wyniku odmrożenia stracił uszy, trzy palce u nóg i mały palec lewej dłoni.[1] Nosił zużyty czarny strój i krótki, bardzo wysłużony miecz.

Historia Edytuj

Trafił do Nocnej Straży w wieku około dziesięciu lat. Prawdopodobnie był z nim jego brat, który pewnego dnia zamarzł na warcie z uśmiechem na ustach. Gared służył na Murze czterdzieści lat i zdobył spore doświadczenie. Pewnego razu wyruszył z Waymarem Roycem i Willem do Nawiedzonego Lasu w celu wytropienia bandy dzikich łupieżców. Pilnował koni w czasie, gdy jego towarzysze poszli do obozy dzikich i zostali zaatakowani przez umarłych. Sam Gared prawdopodobnie spotkał umarłych lub Innych i zdołał ujść, po czym zdezerterował z Nocnej Straży. Pojmany przez ludzi z północy został stracony ręką Eddarda Starka. Lord Winterfell przyznał, że Gared umarł dzielnie, choć przy przesłuchaniu był totalnie przerażony i słowa Neda do niego nie docierały.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki