FANDOM

Gared Tuttle – pierwsza postać w Grze o tron studia Telltale, w którą mamy okazję się wcielić. Jest bratankiem Duncana Tuttle, kasztelana Żelaznego Fortu, dzięki któremu został stajennym a potem pnąc się w górę hierarchii giermkiem lorda Gregora Forrestera. Jest członkiem gospodarstwa domowego i przyjacielem rodu Forresterów. Brał udział w kampanii na południu, walczył aż do czasu Krwawych Godów gdzie był świadkiem zdrady Freyów, wyrżnięcie armii północy oraz śmierci lorda Forrestera. Z jego polecenia wrócił do Żelaznego Fortu by przekazać jego ostatnie słowa dotyczące Północnego Gaju. W czasie powrotu do domu okazało się że farmę jego rodziny najechali zbrojni lorda Boltona i Whitehilla pod wodzą Britta Warricka. Za tę zbrodnie zabił zbrojnych jednak Warrick zdołał uciec i o wszystkim donieść. Został wygnany do Nocnej Straży, aby chronić swój ród oraz aby znaleźć Północny Gaj. Na Murze został mianowany zwiadowcą i poznał Cottera oraz Finna. Następnie po zamordowaniu mordercy jego rodziny Britta, zdezerterował z Nocnej Straży aby odnaleźć Północnym gaju. Obecnie znajduje się w Północnym gaju lub podąża do Żelaznego Fortu.

Wygląd i Charakter Edytuj

---

Historia Edytuj

Gared urodził się jako człowiek niskiego stanu, na niewielkiej farmie, na ziemiach należących do rodu Forresterów, niedaleko Żelaznego Fortu. Ojciec Gareda był świniopasem, z tego też utrzymywała się rodzina. Gared od najmłodszych lat był zafascynowany rycerzami oraz bohaterskimi czynami i z całego serca pragnął również zaistnieć jako wojowniki i rycerz oraz wybić się z nic nieznaczącego syna świniopasa. Pewnie nici byłyby z jego marzeń. gdyby nie pomoc jego stryja Duncana Tuttle’a, który, podobnie jak bratanek, zaczynał jako nic nieznaczący pastuch, jednak dzięki ciężkiej pracy i umiejętnościom zarządzania został kasztelanem Żelaznego Fortu i przyjacielem seniora rodu lorda Gregora Forrestera. Stryj umożliwił Garedowi wstąpienie na służbę w Żelaznym Forcie, najpierw jako stajenny Forresterów. Gared cierpliwie i wytrwale piął się w górę, wykonując różne zadania i wiernie służąc rodowi Forresterów, w owym czasie uczył się sztuki władania mieczem od zbrojmistrza zamku ser Roylanda Degora, a również poznał i zaprzyjaźnił się ze wszystkimi Forresterami w tym również z dziećmi lorda Greogra. W końcu doczekał się otrzymania roli giermka dla lorda Gregora Forrestera, a kiedy rozpoczęła się Wojna Pięciu Królów Gared udał się razem ze swym lordem na Południe, aby walczyć z Lannisterami. W czasie walki zasłużył się w wielu bitwach, wiernie służąc lordowi Gregorowi, stał się także dobrym wojownikiem.

Żelazo z Lodu Edytuj

Krwawe Gody Edytuj

Gareda poznajemy w czasie uczty weselnej w Bliźniakach, gdzie razem ze swoim lordem oraz całą armią Północy bierze udział w ślubie lorda Edmure'a Tullyego. Gared usługuje swojemu lordowi na weselu, przy okazji wysłuchuje opowieści jednego z zbrojnych Forresterów, Norrena który opowiada o bitwie w Szepczącym Lesie. Razem z innym giermkiem Bowenem, rozmawiają o bitwie w Szepczącym Lesie, Norrenie oraz o swojej roli jako giermkowie. Bowen stwierdza przy tym że Gared jest jedynie synem świnopasa zatem będzie giermkować przez całe życie, co jednak mocno irytuje młodego Gareda. W między czasie Tuttle czyni obowiązki giermka, czyści miecz swojego pana oraz usługuje mu.