FANDOM

Giant Season 3 ep 1 infobox

Gigant Dongo.

Giganci, zwani też Olbrzymami – rasa humanoidów, które zamieszkują odległe tereny północy Westeros.

Biologia Edytuj

Olbrzymy mają ok. 10-12 stóp (ok. 3 m – 3,66 m) wzrostu. Są bardzo silne, potrafią np. rozerwać pręty żelaznej bramy na dwie części. Pokryte są włochatym futrem, które jest gęstsze poniżej pasa.

Futro starszego olbrzyma siwieje, ma nitki bieli. Głowa jest wysunięta do przodu, wystaje znad łopatek. Twarz ich jest jakby ściśnięta, zęby kwadratowe, małe oczka wśród fałd zrogowaciałej skóry. Mają kiepski wzrok, ciągle posapują, polegają na węchu tak samo jak na wzroku.

Mają pochyłe klatki piersiowe, dolna część tułowia jest dwukrotnie szersza od górnej. Mają ręce krótsze od ludzkich, nogi krótsze niż ręce, bardzo grube. Nie noszą butów nawet gdy jest bardzo zimno[1]. Olbrzymy płci żeńskiej są podobne to tych płci męskiej[2]. Mówią starym językiem[1].

Kultura Edytuj

Battle of the Bastards 07

Wun Weg Wun Dar Wun.

Olbrzymy nie korzystają za wiele z technologii. Używają maczug, które zwykle są tylko konarami drzew. Niektórzy z nich przywiązują kamienne kule, tworząc tym ogromne młoty. Olbrzymy jeżdżą na mamutach. Mówią starym językiem Pierwszych Ludzi. Z pieśni dzikich wynika, że kiedyś było więcej olbrzymów, ale ludzie polowali na nich i zostały przegnane ze swoich kamiennych siedzisk. W czasie gdy królem za Murem był Mance Rayder, olbrzymów było kilkaset. Nie miały one swojego własnego króla, ale uważali Maga za najlepszego wojownika[1].

Niektórzy dzicy wierzą, że wyjątkowo wysocy ludzie na północy pochodzą od olbrzymów, choć nie odnotowano przypadków krzyżowania się ludzi z olbrzymami[2].

Przypisy Edytuj