FANDOM

Lord Gregor Forrester znany również jako Gregor Dobry – lord Żelaznego Fortu i głowa rodu Forrestrów, potężnego północnego zamku, chorąży rodu Glover lojalnemu rodowi Starków. Jest synem lorda Thorrena Forrestera, żonaty z Elissą Forrester z rodu Branfield razem z nią ma sześcioro dzieci Rodrika, Ashera, Mire, Ethana, Talie oraz Ryona. Jest także ojcem Elsery oraz Josera Snowów.

Biografia Edytuj

Gregor urodził się w Żelaznym Forcie jako pierworodny syn i dziedzic lord Thorrena Forrestera.

Za młodu Gregor siłował się na rękę z Galbartem Gloverem o tytuł jego giermka. Jakiś czas później Gregor ożenił się z Elissą Branfield, córką południowych zwolenników rodu Targaryenów. Mąż Elissy został lordem Żelaznego Fortu po śmierci swojego ojca nad Tridentem.

W ciągu swojego życia doczekał się sześciorga dzieci: Rodrika, Ashera, Miry, Ethana, Talii oraz Ryona.

Gdy pewnego dnia Gregor zaprzyjaźnił się z Duncanem Tuttle, a później mianował go swoim kasztelanem. Na dowódcę swych wojsk wybrał Roylanda Degore’a.

Gregor był obecny podczas turnieju rycerskiego w Lannisporcie, gdzie miał okazję porozmawiać przez chwilę z Tyrionem Lannisterem, podczas której karzeł wyrobił sobie opinię o lordzie Ironrath i dowiedział się, że już wtedy nie ufał on Roose’owi Boltonowi.

Syn Gregora, Asher, był bardzo impulsywny, często denerwując ojca. Niestety, gdy zakochał się w najstarszej córce rywalizującego z nimi rodu, Asher niemal doprowadził do rozlewu krwi, przez co Gregor był zmuszony wygnać syna do Essos, by nie doprowadzić do wojny.

Gregor został wezwany przez Robba Starka do pomocy w wojnie z Lannisterami, więc lord Forrester poprosił Rodrika, by ten został w Ironrath i go ewentualnie obronił. Jednakże, Rodrik zdecydował się dołączyć do ojca na wojnie. W tym samym czasie giermkiem Gregora został Gared Tuttle, krewny kasztelana Żelaznego Fortu.

„Żelazo z lodu” Edytuj

Razem ze swoimi wojskami, jak i pozostałymi sojusznikami Starków, Gregor brał udział w Krwawych Godach, gdzie razem ze swoimi żołnierzami cieszył się chwilą i pił wino. W sekrecie oznajmił swojemu giermkowi, Garedowi, że od następnego dnia nie będzie on już giermkiem, a zostanie pełnoprawnym rycerzem.

Chwilę później dokonała się zdrada Boltonów, po czym złączone wojska zdrajców zaatakowały zaskoczone siły sojuszników Robba Starka. Gared walczył u boku Gregora, będąc później świadkiem poturbowania Rodrika oraz śmierci samego lorda Żelaznego Fortu z rąk żołnierzy Waldera Freya. Przed śmiercią Gregor zdołał oddać Garedowi swój miecz, by ten zaniósł go do Żelaznego Fortu.

„Nieobecni lordowie” Edytuj

Gregor został pogrzebany wraz ze swoim synem, Ethanem, który został zamordowany przez Ramseya Snowa.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.

Drzewo genealogiczne Edytuj

Szablon:FT/Forrester