FANDOM

Hardhome – wieś rybacka dzikich położona poza Murem w zacisznej zatoce nad Morzem Dreszczy[1]. Leży na końcu dużego półwyspu, zwanego Przylądkiem Storrolda.

Geografia Edytuj

Osada posiada naturalny port, wystarczająco głęboki, by mogły do niego wpływać nawet największe statki. W okolicach jest wiele lasów i skał. Wody pełne są ryb, a na brzegach znajdują się kolonie fok i krów morskich. Wielu wolnych ludzi, którzy przeżyli bitwę o Czarny Zamek i nie zostali pojmani przez wojska Stannisa Baratheona, uciekło do Hardhome.

Historia Edytuj

Hardhome był bliski stania się jedynym prawdziwym miastem na północ od Muru, lecz około 300 lat przed Podbojem Aegona miasto zaatakowano, a ludzie zostali zniewoleni lub zabici dla mięsa. Podobno ich domy spalono płomieniami tak wysokimi i gorącymi, że strażnicy na Murze myśleli, że słońce wschodzi na północy. Dzicy nigdy nie zasiedlili ponownie tych terenów, a zwiadowcy z Nocnej Straży opowiadali historie o rządnych krwi upiorach, demonach i palących duchach, nawiedzających zarośnięte ruiny.

Przypisy Edytuj

  1. Nawałnica mieczy, Mapa Za Murem