FANDOM

Harrenhal – największy zamek w Siedmiu Królestwach. Został wybudowany na polecenie Harrena Czarnego, który wykorzystał zniewoloną ludność Dorzecza do jego budowy. Znajduje się w Dorzeczu, na północnym brzegu jeziora Oko Boga. Od momentu spalenia przez dosiadającego Baleriona Aegona Zdobywcę stało się ciemnym i zimnym miejscem.

Zamek posiada pięć wież niesamowitej wielkości, z równie wielkimi murami. Ściany budowli są bardzo grube, a zamkowe komnaty są budowane na tak wielką skalę, że byłaby ona bardziej komfortowa dla gigantów niż ludzi. Właściciele zamku byli jednymi z najbogatszych ludzi w Westeros, mającymi ogromne połacie żyznej ziemi.

Harrenhal zajmuje trzy razy większą powierzchnię niż Winterfell, a jego budynki są o wiele większe. Jego stajnie mogą pomieścić tysiąc koni, a jego kuchnie są tak duże, jak Wielka Sala w Winterfell. 

Zamek posiada ponurą sławę, gdyż rody, które były w jego posiadaniu albo traciły swą potęgę, albo całkowicie upadały. Krążą plotki, jakoby w nocy Harrenhal nawiedzały duchy i zjawy.