Wikia

Westeros&Essos

Hodor

674strony na
tej wiki
Komentarze0
Hodorhodorhodor.jpg
Hodor – stajenny w Winterfell. Jego prawdziwe imię to Walder.

Charakterystyka Edytuj

Hodor jest dużym mężczyzną o łagodnym usposobieniu. Prawdopodobnie jest upośledzony umysłowo, ponieważ jest w stanie tylko powiedzieć jedno słowo, Hodor. Hodor ma ponad siedem stóp wzrostu, brązowe oczy i brązową brodę. Osha zasugerowała, że jego duży rozmiar jest wynikiem pokrewieństwa z olbrzymami. 

Histora Edytuj

Gra o Tron Edytuj

Po wypadku, Bran Stark potrzebuje sposobu poruszania się po zamku. Maester Luwin projektuje dla chłopca kosz - Bran może być noszony w nim na plecach Hodora. Stajenny staje się więc "pojazdem" Starka, chociaż czasami zapomina o chłopcu, co zazwyczaj kończy się boleśnie dla Brana.

Starcie Królów Edytuj

Podczas szturmu Theona Greyjoya na Winterfell, Hodor kryje się w kryptach wraz z Oshą, Branem, Rickonem, Meerą Reed i Jojenem Reed. Po rozmowie z umierającym maesterem Luwinem, zostanie podjęta decyzja, że Bran i Rickon powinni być rozdzieleni. Hodor idzie z Branem, Jojenem i Meerą na północ, w stronę Muru.

Nawałnica mieczy Edytuj

Hodor ucieka wraz z Branem, Meerą i Jojenem na północ. Docierają w końcu do Nocnego Fortu i spotkają Samwella Tarly z Nocnej Straży. Ten prowadzi ich przez sekretne drzwi na dole studni, która prowadzi ich za Mur. Spotykają oni Zimnorękiego, enigmatyczną postać o niepewnej lojalności.

Taniec ze Smokami Edytuj

Docierają do jaskini Trójokiej Wrony, ale zostają zaatakowani przez Innych na zewnątrz wejścia do jaskini. Bran wykorzystuje swoje zdolności jako warg i wchodzi w Hodora, by walczyć z Innymi, ale traci przytomność i budzi się w jaskini. Jaskinia jest zamknięta dla Innych, więc nie może im towarzyszyć Zimnoręki. Wewnątrz jaskini, grupa spotyka Dzieci Lasu i Trójoką wronę.

Kreacja w adaptacjach Edytuj

W telewizyjnej adaptacji serii jest on grany przez Kristiana Nairna.

Więcej od Wikii

Losowa wiki