FANDOM

Hodor – stajenny w Winterfell. Jego prawdziwe imię to Walder (w serialu Wylis).

Charakterystyka Edytuj

Hodor jest dużym mężczyzną o łagodnym usposobieniu, prostodusznym, jednak upośledzonym umysłowo, ponieważ jest w stanie powiedzieć tylko jedno słowo – „Hodor”. Mimo tego, jest w stanie zrozumieć nawet skomplikowane polecenia.

Ma on ponad siedem stóp wzrostu (2,13 m), brązowe oczy i brodę takiej samej barwy. Osha zasugerowała, że jego duży rozmiar jest wynikiem pokrewieństwa z olbrzymami, ale w rzeczywistości jest on prawnukiem Starej Niani z Winterfell i jej ostatnim żyjącym krewnym. 

Pochodzenie imienia Edytuj

Historię imienia „Hodor” poznajemy w piątym odcinku szóstego sezonu serialu. Kiedy Bran w jednej ze swych wizji z jaskini trójokiej wrony odwiedza Winterfell, kryjówkę bohaterów atakują Inni. Meera bezskutecznie próbuje obudzić Brana, by wwargował się w Hodora i rękami tchórzliwego olbrzyma wyniósł ich z pułapki. Bran nie przerywa wizji przeszłości, ale pod wpływem głosu towarzyszki wchodzi do umysłu Hodora – wykorzystuje w tym celu obecność nastoletniego Hodora, jeszcze zdrowego na umyśle Wylisa w Winterfell. Teraźniejszy Hodor ratuje Brana i Meerę. Tuż po wyjściu z jaskini Meera krzyczy w kierunku Hodora „hold the door” („trzymaj drzwi”), po czym sama odciąga nosze Brana w śnieżną zamieć. Teraźniejszy Hodor całym swoim ciałem napiera na drzwi, broniąc ich przed hordą Innych. W tym samym czasie Bran obserwuje w swojej wizji, jak Willis przewraca się na ziemię w ataku drgawek, krzycząc „hold the door, hold the door, hodddoor, hodor…”. Hodor ginie rozszarpany przez nieumarłych, do końca heroicznie broniąc drzwi.

Historia Edytuj

Gra o tron Edytuj

Po upadku z wieży, Bran Stark potrzebuje sposobu poruszania się po zamku. Maester Luwin projektuje dla chłopca kosz – Bran może być noszony w nim na plecach Hodora. Stajenny staje się więc „pojazdem” Starka, chociaż czasami zapomina o chłopcu, co zazwyczaj kończy się boleśnie dla Brana.

Starcie królów Edytuj

Podczas szturmu Theona Greyjoya na Winterfell, Hodor kryje się w kryptach wraz z Oshą, Branem, Rickonem, Meerą Reed i Jojenem Reed. Po rozmowie z umierającym maesterem Luwinem, zostanie podjęta decyzja, że Bran i Rickon powinni być rozdzieleni. Hodor idzie z Branem, Jojenem i Meerą na północ, w stronę Muru.

Nawałnica mieczy Edytuj

Hodor ucieka wraz z Branem, Meerą i Jojenem na Północ. Docierają w końcu do Nocnego Fortu i spotkają Samwella Tarly z Nocnej Straży. Ten prowadzi ich przez sekretne drzwi na dole studni, która prowadzi ich za Mur. Spotykają oni Zimnorękiego, enigmatyczną postać o niepewnej lojalności.

Taniec ze smokami Edytuj

Docierają do jaskini trójokiej wrony, ale zostają zaatakowani przez Innych na zewnątrz wejścia do jaskini. Bran wykorzystuje swoje zdolności jako warg i wchodzi w umysł Hodora, by walczyć z Innymi, ale traci przytomność i budzi się w jaskini. Jaskinia jest zamknięta dla Innych, więc nie może im towarzyszyć Zimnoręki. Wewnątrz jaskini, grupa spotyka Dzieci Lasu i trójoką wronę.

Kreacja w adaptacjach Edytuj

W telewizyjnej adaptacji serii jest on grany przez Kristiana Nairna.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I
POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy Bogowie i Nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa Ścieżka Kar A Teraz Jego Warta Dobiegła Końca Pocałowana przez Ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i Dziewica Cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

v  d  e
Lord: Król Jon Snow Dziedzic:
Dom Stark
Siedziba: Winterfell Ziemie: Północ
Tytuł(y): Król PółnocyLord WinterfellNamiestnik PółnocyProtektor Północy
Przodkowie:Brandon StarkBrandon ŁamaczDorren StarkRickard StarkRodrik StarkKarlon StarkTheon StarkOsric StarkTorrhen StarkCregan Stark
Obecni członkowie:Sansa StarkArya StarkBran StarkBenjen Stark
Zmarli członkowie:Rickard StarkBrandon StarkLyanna StarkEddard StarkKról Robb StarkTalisa StarkCatelyn StarkRickon Stark
Domownicy:Maester LuwinSer Rodrik CasselJory CasselVayon PooleJeyne PooleSepta MordaneStara NianiaHodorFarlenMikkenOshaMeera ReedJojen ReedBrienne z TarthuPodrick PayneDavos Seaworth

Więcej z Fandomu

Losowa wiki