FANDOM

Jaehaerys II Targaryen – król Siedmiu Królestw Westeros oraz siedemnasty władca z dynastii Targaryenów, zasiadających na Żelaznym Tronie. Był drugim synem króla Aegona V Targaryena i jego żony królowej Betha Blackwood. Tron objął w wyniku tragedii w Summerhall, kiedy to zginął jego ojciec i brat. Był uważany za jednego z najsłabszych królów na Żelaznym Tronie. Jaehaerys był żonaty ze swoją siostrą Shaerą, z którą miał dwoje dzieci: króla Aerys II i Rhaelle. Był również dziadkiem Rhaegara, Viserysa i Daenerys Targaryenów oraz pradziadkiem Aegona i Rhaenys Targaryenów. Według przepowiedni, z jego linii miał narodzić się książę obiecany. Jaehaerys nosił koronę swojego dziadka Maekara.

Biografia Edytuj

Wczesne Życie i Skandal Edytuj

Jaehaerys urodził się 225 o. P.[1], w Królewskiej Przystani, jako drugi syn przyszłego króla Aegona V Targaryena i królowej Bethe Blackwood, jeszcze za panowania swego dziadka króla Maekara I Targaryena. Został nazwany na cześć wielkiego przodka, Jaehaerys I Targaryen, zwanego Pojednawcą. Miał starszego brata Duncana Małego Targaryean, księcia Smoczej Skały oraz troje młodszego rodzeństwa, siostry Shaere i Rhaelle i brata Daerona.

Ojciec Jaehaerysa po wstąpieniu na tron rozpoczął szereg reform królewska. Był on szczerym przyjacielem zwykłych mieszkańców królestwa i starał się uchwalić na ich korzyść kilka praw. Aegon zdawał sobie jednak sprawę, że uchwalenie nowych praw będzie niezwykle kłopotliwe i spotka się z oporem wyższych warstw, dlatego potrzebował sojuszników, a sojusze najczęściej zawierało się przez małżeństwa. Problemem były oczywiście poligamia i kazirodcze stosunki Targaryenów, dlatego Aegon postanowił zerwać z wiekową tradycją poślubiania sióstr i braci.

Właśnie dlatego, w wieku 10 lat książę Jaehaerys został zaręczony z Celią Tully, córką lorda Riverrun i lorda protektora Tridentu. Mimo tego, że im bardziej Jaehaerys dorastał, tym bardziej budziły się w nim stare zwyczaje. Jaeherys zakochał się z wzajemnością w swojej siostrze Shaerze, mimo iż ta również była zaręczona z dziedzicem Wysogródu, Luthorem Tyrellem. Kiedy dowiedziała się o tym ich matka i ojciec, starali się rozdzielić rodzeństwo, mimo to efekt był przeciwny od zamierzonego. Młode rodzeństwo zaczęło tęsknić za sobą i pożądać się jeszcze bardziej.

Panowanie Edytuj

Za Żelaznym Tronie zasiadał od 259 o. P. do 262 o. P.

Małżeństwo i Potomstwo Edytuj

Jaehaerys, idąc za starą tradycją swego rodu, poślubił wbrew woli swego ojca swoją siostrę Shaera Targaryen, z którą miał dwoje dzieci:

  • Króla Aerysa II Targaryena zwanego Szalonym Królem – był pierwszy i jedynym synem Jaehaerysa, był on ostatnim monarchą z rodu smoków, zasiadającym na Żelaznym Tronie.
  • Królową Rhaelle Targaryen – jedyna córka i drugie dziecko oraz siostra-żona Aerysa.
  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.

v  d  e
Lord: Królowa Daenerys Targaryen Dziedzic: brak
Dom Targaryen
Siedziba: (na wygnaniu) Ziemie:
Tytuł(y): Królowa Meereen • Khaleesi Wielkiego Morza Traw • Królowa Andalów, Rhoynarów i Pierwszych Ludzi (pretendent) • Władca Siedmiu Królestw (pretendent) • Protektor Królestwa (pretendent)
Przodkowie:Aegon IVisenyaRhaenys TargaryenAenys IMaegor IRhaena TargaryenAegon TargaryenJaehaerys I TargaryenAlysanne TargaryenViserys I TargaryenRhaenys TargaryenDaemonAemma ArrynRhaenyraAlicent HightowerAegon IIHelaena TargaryenAemondAegon IIIViserys II TargaryenJaehaeraJaehaerys IIMaelorDaeron IBaelor IAegon IVNaerysAemon SmokDaenaRhaenaElaenaDaeron IIDaenerys ze Słonecznej WłóczniMyriah MartellDaemon BlackfyreBrynden RiversAegor RiversShiera SeastarBaelor Łamacz WłóczniAerys IAelinorRhaegelMaekar IDyanna DayneAerion Jasny PłomieńAegon VDuncan MałyDaeron
Zmarli członkowie:Aerys IIRhaella TargaryenRhaegar TargaryenElia MartellRhaenys IIAegon VIViserys TargaryenKhal DrogoRhaegoAemon Targaryen
Domownicy:Jorah MormontTyrion LannisterBarristan SelmyRakharoKovarroAggoIrriDoreahJhiquiMalakhoMissandeiSzary RobakDaario NaharisMossador

Więcej z Fandomu

Losowa wiki