FANDOM

Got występuje Sk występuje Nm występuje Udw występuje Tzs występuje
TVBook

Ser Jaime Lannister (wym. /'dʒeɪmi 'lænɪstəɹ/), znany jako Królobójca (czasami zwany też Kaleką lub Złotorękim) – drugie dziecko i pierworodny syn lorda Tywina Lannistera z Casterly Rock, namiestnika Zachodu i jego żony – kuzynki, lady Joanny, brat Cersei i Tyriona Lannisterów, kuzyn Lancela, Martyna, Willema, Janei, Tyreka, Davena, Cerenny, Myrielle, Damiona Lannisterów, Joy Hill oraz Cleosa, Lyonela, Tiona i Waldera Freyów. W wieku piętnastu lat wstąpił do Gwardii Królewskiej króla Aerysa II Targaryena, tym samym zostając jej drugim najmłodszym członkiem w historii. Zdobył obraźliwe przezwisko „Królobójca”, kiedy zdradził i zabił Szalonego Króla u kresu Rebelii Roberta. Przez większość swojego życia, Jaime był w sekretnym, kazirodczym związku ze swoją siostrą bliźniaczką, Cersei. To on jest ojcem trójki jej dzieci: Joffreya, Myrcelli i Tommena, a kraina wierzy, że są one prawowitymi dziećmi Roberta Baratheona. Lord dowódca Gwardii Królewskiej oraz (tylko z nominacji) Namiestnik Wschodu.

Jamie jest narratorem w Nawałnicy Mieczy i Uczcie dla wron. W serialu jest on grany przez aktora Nikolaja Coster-Waldau.

Charakter i wygląd Edytuj

Jaime jest urodzonym wojownikiem, a większość jego umiejętności ogranicza się do sztuki wojennej. Nie interesuje się polityką ani intrygami; sam przyznaje, że tylko podczas walki czuje, że żyje. Jego wygląd jest typowy dla Lannisterów; ma jasne, zielone oczy i złote włosy. Uważany jest za bardzo przystojnego. Ubiera się na biało, jak każdy członek Gwardii Królewskiej na służbie, ale nosi także swoje rodowe kolory i charakterystyczny, pozłacany pancerz oraz hełm w kształcie głowy lwa.

Na początku serii, Jaime jawi się jako arogancki, niemoralny i niehonorowy, podobnie jak jego siostra bliźniaczka Cersei. Z czasem jednak zmienia się, a na jego postawę wpływa długotrwałe uwięzienie oraz towarzystwo Brienne, surowo przestrzegającej kodeksu honorowego.

Przez swoje czyny z przeszłości, ma tak złą reputację, iż wszystko co mówi, jest zwykle odbierane w najgorszy z możliwych sposobów. Jego bezceremonialne żarty traktowane są przez innych jako poważne zagrożenie. Ma dwojaki stosunek do honoru; złożył śluby jako członek Gwardii Królewskiej, ale gdy są one sprzeczne z jego interesem, łamie je, nie bacząc na konsekwencje.

Historia Edytuj

GoT stub

Ta sekcja jest niekompletna.
Jeśli możesz, rozbuduj ją, wprowadzając brakującą zawartość.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.