FANDOM

Got występuje Sk wspomniany Nm występuje Udw wspomniany Tzs występuje Wz występuje
To jest artykuł o postaci z sagi Pieśń lodu i ognia. Możesz być także zainteresowany jej serialowym odpowiednikiem.

Jeyne Poole – najlepsza przyjaciółka Sansy Stark, córka Vayon’a Poole, zarządcy Winterfell.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jest córką zarządcy Winterfell. Mieszka w niewielkim domu razem z matką i czterema siostrami. Jest najlepszą przyjaciółką Sansy Stark, obydwie są w podobnym wieku.

Gra o tron Edytuj

Po raz pierwszy poznajemy Jeyne na lekcji robótek ręcznych, kiedy rozmawia ona z Sansą na temat Joffreya. Później razem z nią wyrusza do Królewskiej Przystani. Podczas turnieju Namiestnika, oznajmia że ożeni się z lordem Bericiem Dondarrionem. Jakiś czas później widzi śmierć rycerza. Po masakrze w zamku, została przydzielona do pokoju z Sansą, gdzie cały czas płacze. Zostaje później oddana Litllefingerowi.

Taniec ze smokami Edytuj

Zostaje podana za odnalezioną lady „Aryę Stark” i zostaje ożeniona z Ramsayem, mimo iż wszyscy zdają sobie sprawę, iż nią naprawdę nie jest. Później, ratuje ją Theon Greyjoy i wraz z nią ucieka z Wintefell. Nieznany jest nam ich dalszy los.