FANDOM

Lady Joanna Lannister – pani Casterly Rock. Najstarsza córka i drugie dziecko ser Jasona Lannistera i lady Marli Prester, jego drugiej żony. Siostra ser Stafforda Lannistera i przyrodnia siostra ser Damona Lannistera, kuzynka i żona lorda Casterly Rock Tywina Lannistera, razem z nim miała trójkę dzieci Jaimego, Cersei i Tyriona, zmarła przy porodzie swego ostatniego dziecka.

Historia Edytuj

Joanna urodziła się w Casterly Rock między 245 a 250 o. P.[1] i wychowała tamże. Była pierwszą córką Jasona Lannistera, czwartego syna lorda Gerolda Lannistera i lady Marli Prester, jego drugiej żony. Ser Jason miał ośmioro dzieci; Joanna był pierwszą córką z tego małżeństwa, a jednocześnie jego drugim dzieckiem. Joanna miała brata, ser Stafforda Lannistera i dwóch innych braci oraz dwie inne siostry. Poza tym miała jedną nieślubną przyrodnia siostrę Lynorę Hill i przyrodniego brata z pierwszego związku ojca, ser Damona Lannistera. Joanna w młodych latach była damą na dworze królowej Rhaelly Targaryen, właśnie wtedy poznała i zaprzyjaźniła się z przyszłą księżną Dorne; prawdopodobnie wtedy zainteresował się nią król Aerys II Targaryen, jednak prawdopodobnie już była w bliskich kontaktach z Tywinem.

Joanna wyszła z miłości za swego kuzyna i lorda Tywina, małżeństwo było bardzo szczęśliwe, Tywin bezgranicznie kochał swoją żonę (nawet uśmiechnął się na ślubie). W czasie ślubu król Aerys naraził się Tywinowi, gdyż głośno wyrażał żal, że prawo pierwszej nocy zostało zniesione. Joanna miała bardzo duży wpływ na decyzje Tywina i cieszyła się jego wielkim zaufaniem. Kiedy Tywin został Królewskim Namiestnikem, przeniósł się do Królewskiej Przystani, oddając władzę nad Casterly Rock żonie. Słynne powiedzenie mówiło, że Tywin rządzi Siedmioma Królestwami, ale władzę nad Casterly Rock sprawuje jego żona.

W 266 o. P. Joanna urodziła Tywinowi bliźnięta: syna Jaimego i córkę Cersei. Zmarła w 273 o. P., wydając na świat trzecie dziecko- Tyriona.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.