Fandom

Westeros&Essos

Joffrey Velaryon

1027stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Książę Joffrey Velaryon, znany jako Joff, to trzeci syn królowej Rhaenyry Targaryen i jej pierwszego męża Ser Laenora Velaryona. Jego smokiem był Tyraxes. Po śmierci braci przez krótki czas książę Smoczej Skały.

Wyglądu Charakter Edytuj

Podobnie jak bracia Joffrey, nie odziedziczył cech fizycznych ani Targaryenów ani Velaryonów, miał brązowe włosy i oczy, dla tego podejrzewano że jego prawdziwym ojcem jest ser Harwin Strong.

Historia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Joffrey Velaryon urodził się 117 LA na Smoczej Skale, jako trzeci syn dziedziczki Żelaznego Tronu i księżniczki Smoczej Skały, Rhaenyry Targaryen i jej pierwszego męża Ser Laenora Velaryona. Został nazwany na cześć kochanka ojca ser Joffreya Lonmoutha.

Miał dwóch starszych braci Jacaerysa Velaryona i Lucerysa Velaryona.

Kiedy miał rok jego ojciec został zamordowany przez swojego kochanka, a matka wyszła ponownie zamąż, tylko że z zgodnie z tradycjami dawnej Valyri, poślubiła swego wuja księcia Daemona Targaryena, wkrótce Joff miał dwóch nowych braci, Aegona Targaryena i Viserysa Targaryena.

W wieku trzech lat, chciał dosiąść legendarnego smoka Vhagara, jednak jego przyrodni wujek około 10 letni książę Aemond Targaryen który był właścicielem smoka uderzył go za to i wepchną w odchody smoka, jednak na pomoc bratu przybyli Jace i Lucerys, walka zakończyła się utratom oka dla Aemonda jednak ten zyskał smoka.

Joff choć był bardzo młody miał własnego smoka Tyraxesa

Taniec ze Smokami Edytuj

Kiedy zmarł jego królewski dziadek Viserys I Targaryen, Joff miał 12 lat i przebywał razem z całą rodzina na Smoczej Skale oczekując przyjścia na świat swojej przyrodniej siostry, jednak Rhaenyra urodziła dziecko martwe, a o gorsza w stolicy jej przyrodni brat Aegon II Targaryen koronował się na króla i uzurpował sobie tron który prawnie należał się Rhaenyry, jego matka również się koronowała przez to wywołała wojnę domową o nazwie Taniec ze Smokami.

Po mimo młodego wieku Joff, należał do Czarnej Rady.

W czasie walki zginęli dwaj jego bracia Jace i Lucerys, Viserys został porwany i tylko Aegon i Joff zostali przy matce, z powodu śmierć swych najstarszych braci, został księciem Smoczej Skały i dziedzicem Żelaznego Tronu. Kiedy zginą Lucerys Joff poprzysiągł zemstę wujowi Aemondowi Targaryenowi oraz lordowi Borrosowi Baratheonowi.

Po zdobyciu stolicy przez matkę przeniósł się do niej razem ze swym przyrodnim bratem Aegonem.

W czasie zamieszek w Królewskiej Przystani, rozwydrzony tłum wdarł się do smoczej jamy i zabił cztery smoki, młody książę który był tam obecny uwolnił smoka matki Syrax, ponieważ jego Tyraxes został już zabity, chciał z jego pomocą ocalić chociaż smocze jaja, jednak książę zginął a także smok Syrax.

Cytaty Joffreya Edytuj

- Chcę dla ciebie walczyć, matko, jak moi bracia walczyli. Pozwól mi udowodnić że jestem tak odważny jak oni. - Joffrey do matki królowej Rhaenyry Targaryen.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki