Fandom

Westeros&Essos

Jory Cassel

1061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jory Cassel - członek rodu Cassel, syn Martyna Cassela, bratanek ser Rodrika Cassela i kuzyn Bethy Cassel, członek gospodarstwa domowego lorda Eddarda Starka w Winterfell, kapitan straży przybocznej lorda Starka, zabity na polecenie ser Jaimego Lannistera w Królewskiej Przystań.

Historia Edytuj

Jory urodził się w północnej rodzinie szlacheckiej, w rodzie Cassel, rodzina podległej Domowi Stark z Winterfell, jako że nie mieli własnych ziem, prawdopodobnie wychował się w Winterfell, jego ojciec Martyn Cassel służył lordowi Rickardowi Starkowi jako kapitan jego straży przybocznej, a jego wuj ser Rodrik Cassel był zbrojmistrzem zamku, Jory był jednym ze czterech synów Martyna jednak tylko Jory dożył wieku dorosłego. Po rozpoczęciu Rebelii Robert Baratheon jego ojciec ruszył na wojnę pod nowym lordem Eddardem Starkiem a Jory ruszył razem z nimi. Jory był jednym z gości weselnych lorda Eddarda i Catelyn Tully w Riverrun. Po śmierci ojca w Wieży Radości i nowego kapitana mianowanego na jego miejsce, Jory zastąpił go jako nowy kapitan straży nowego lorda Eddarda Starka. Jory służy jako kapitan straży przybocznej lorda Eddarda przez osiem lat, poznał się bardzo dobrze z dziećmi swego lorda.

Gra o Tron Edytuj

Jory jest świadkiem zabicia przez lorda Eddarda dezertera z nocnej straży, był również obecny przy tym kiedy synowie Eddarda Robb i Jon znaleźli wilkory.

Kiedy Król Robert przybywa do Winterfell Jory wyjeżdża mu na spotkanie jako straż honorowa. Kiedy lord Eddard zostaje mianowany Królewskim Namiestnikem, Jory udaje się razem z nim do stolicy jako kapitan jego domowej straży.

W czasie podroży doszło do nieporozumienia w wilkorami i wilkor Aryi, pogryzł księcia Joffreya, po tym zajściu Arya uciekł, Jory ją znalazł ale przepędził wilkora obawiając się że królowa zechce go zabić.

Jory Cassel.jpg

Po przybyciu do stolicy, jory zostaje kapitanem straży królewskiego namiestnika, i ma pod sobą około 50 ludzi. W czasie pobytu w stolicy Jory pomaga lordowi Eddardowi w odwiedzeni się prawdy na tema śmierci poprzedniego namiestnika, jego ludzie przepytują służbę lorda Arryna, a po dowiedzeniu się, że lord Arryn odwiedzał domy publiczne, nakazuje swym ludziom anu je przeszukiwali. W czasie turnieju namiestnika Jory bierze udział w turnieju razem z Alynem i Harwin, w turnieju Jory spisuje się dobrze i zrzuca z siodła jednego z Freyów i ser Horasa Redwynea, jednak zostaje wysadzony przez Lothora Brunea. Jory towarzyszy lordowi Eddardowi do domu publicznego, który odwiedzał przed śmiercią lord Arryn, w drodze powrotnej zostają zaatakowani przez ludzi Lannisterów, ser Jaime Lannister który chce odzyskać swego brata którego porwała żona lorda Eddarda, zakazuje zabijania go jednak każe zabić wszystkich jego ludzi jako nauczkę, Jory zostaje zabity a lord Eddard trzyma jego ciało zanim znajdują je strażnicy.

Po jego śmierci ciało jest transportowane do Winterfell, aby mogło spocząć obok dziadka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki