FANDOM

Ser Kevan Lannister – rycerz i członek rodu Lannister, drugi syn lorda Casterly Rock i namiestnika Zachodu Tytosa Lannistera i Jeyne Marbrand, młodszy brat lorda Tywina Lannistera i jego prawa ręka. Starszy brat Genny, Tygetta oraz Geriona. Mąż Dorny Swyft, ma z nią czworo dzieci, Lancela, Willema, Martyna i córkę Janei. Lord Regent Królestwa i Protektor Królestwa. W telewizyjnej adaptacji Gra o tron jest grany przez Iana Geldera.

Charakterystyka Edytuj

Kevan jest już dobrze po pięćdziesiątce, nie jest uważany za szczególnie przystojnego. Jest gruby, ma zaokrąglone ramiona i jasną skórę, jak każdy Lannister ma zielone oczy i złote włosy, mana masywną linie szczęki na której rośnie mu złota broda którą sobie krótko przycina, zaczyna łysieć, a jego włosy cofnęły się na głowę zostawiając wypukłe czoło.

Choć mówi się, że Kevan nie myśli, tylko Tywin, to wcale nie jest głupi, on po prostu uznał wyższość swego brata w młodym wieku. Kevan zawsze wykonywał wolę i obowiązki swego brata, co oznaczało, że przez większość swego życia żył w jego cieniu, w przeciwieństwie do swych młodszych braci Tygetta i Geriona.

Kevan jest obowiązkowy, rozsądny i roztropny oraz doświadczony politycznie i strategicznie, jest dobrym dyplomatą. Choć stał w cieniu swego brata, bardzo go kochał, tak samo, jak swoje młodsze rodzeństwo, kochał również swoje dzieci i żonę.

Choć zawsze żył w cieniu brata i był kimś w rodzaju domowego rycerza, Kevan przed wszystkie swoje lata zgromadził wielki osobisty majątek i dysponował własną siłą. To sprawiło że mimo oficjalne słabej pozycji, jest uważany za człowieka numer 2 w rodzie Lannisterów, zważywszy na jego wpływy, umiejętności i doświadczenie.

Biografia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Kevan urodził się 245 o. P.[1] w Casterly Rock, jako drugi syn chylącego się ku upadkowi lorda Tytosa Lannistera i Jeyne Marbrand. Jego starszym bratem był Tywin, a młodszym rodzeństwem Tygett, Genna i Gerion. Jako że Kevan był drugim synem, nie mógł odziedziczyć Casterly Rock, więc postanowił zostać rycerzem.

Kiedy 260 o. P. wybuchła Wojna Dziewięciu Groszowych Królów król Jaehaerys II Targaryen wezwał swych chorąży do przeciwstawieniu się armii pretendenta do Żelaznego Tronu Maelys I Blackfyre. Lord Tytos odpowiedział na wezwanie i zebrał armię, jednak, jako że sam nie był wojownikiem, pozostał w Casterly Rock zaś jedenastotysięczną armię pozostawił swemu bratu, ser Jasonowi Lannisterowi, a razem z nim wysłał swych synów Tywina, Kevana i Tygetta jako giermków. Kevan miał 15 lat kiedy walczył na Stopniach przeciwko Blackfyreom. Dla wszystkich trzech braci wojna przyniosła bardzo wiele, za zasługi Tywin i Kevan zostali pasowani na rycerze (Tygett pozostał jeszcze giermkiem), zdali sobie jednak sprawę w jakim złym stanie jest ich ród oraz jak ich przestrzegają inni. Trzej bracia postanowili zmienić to, i odbudować potęgę rodu Lannisterów. Po powrocie do Casterly Rock Tywin odsuną swego ojca od rządów i przejął faktycznią władze nad Zachodem, zaś jego bracia zajeli jego miejsce przy jego boku. Tywin swe rządy rozpoczął od zbierania należnych rodowi porzyczonych pieniędzy, to właśnie Kevan miał ekzystować ściąganie długów z rodów. W przypadku jeśli jakiś ród obecnie nie miał pieniędzy na spłatę długu, musiał oddać zkładnika do Casterly Rock jako gwarancje spłacenia długu w przyszłym terminie. W ten sposób Kevan poznał lady Dorne Swyft, córkę ser Harys Swyft, który odesłał swą córkę w charakterze zkładniczki do Kevana jako gwarancje spłaty długu. Po pewnym czasie Kevan zakochał się w Dornie.

Prawa Ręka Tywina Edytuj

Podobnie jak jego rodzeństwo został przyćmiony przez sławę Tywina, jednak w odróżnieniu od swego rodzeństwa współpracował i wspomagał Tywina. Kevan stał się jego najbliższym powiernikiem i jego prawą ręką oraz rycerzem domowym swego brata.

Choć Kevan nie posiada ziemi dysponuje pewnymi dochodami, a za wierną służbę bratu Tywin wynagradzał go bardzo hojnie, a i jego ojciec w spadku nie zapomniał o swych dzieciach i zapisał mu kosztowności, dzięki temu Kevan stał się dosyć bogaty, miał sporo złota i utrzymywał 200 rycerzy oraz mógł tę liczbę powiększyć - choć nie doceniany, to miał środki i wpływy (za samo jego złoto mógł wynająć wielu najemników i wolnych). W młodości Kevnn był znanym rycerzem turniejowym, brał udział w wielu turniejach Westeros.

Po ściągnięciu należności Casterly Rock, Kevan dostał za zadanie dbanie o bezpieczeństwo zachodu, miał się rozprawiać z bandytami i banitami oraz innymi wichrzycielami którzy łamali prawo.

Po 274 o. P. pozycja i wpływ Kevana na Tywina stał się jeszcze większy po śmierci jego ukochanej żony lady Joannie Lannister i narodzinach jego karłowatego syna Tyriona. Wtedy też w Casterly Rock gościła delegacja Dorne, z księżną Dorne i jej mężem oraz jej dziećmi Elią Martell i Oberynem Martellem, z propozycją małżeństwa bliźniaków Cersei i Jaimego, ponieważ Tywin był w żałobie i nic nie obchodzili go nowi goście, to właśnie Kevan musiał zająć się Dornijczykami i ich rozrywkami. Po śmierci Joanny Kevan stał się prawą ręką Tywina i powiernikiem wszystkich jego planów i decyzji.

Kevan jako rycerz uczestniczył w wielu turniejach, w 276 o. P. w turnieju w Lannisporcie. Walczył raz w Królewskiej Przystani jednak został pokonany przez Thorosa z Myr ze swym ognistym mieczem.

Kevan ożenił się z Dorną Swyft, najstarszą córką ser Harysa Swyfta, razem z nim miał czwórkę dzieci : najstarszego syna Lancela (283 o. P.), który został giermkiem króla Roberta Baratheona, bliźniaków Willema, Martyna, którzy również zostali giermkami i krótko przed wojną urodziła mu się córka Janei (297 o. P.).

Wojna Pięciu Królów Edytuj

Kampania w Dorzeczu Edytuj

Po tym, kiedy lady Catelyn Stark porwała i uwięziła Tyriona, był to wstęp do rozpoczęcia Wojny Pięciu Królów, wtedy też Tywin postanowił ruszyć na Dorzecze, aby ukarać Tullych za zniewagę na Lannisterach. Razem z Tywinem na wojnę wyruszył także Kevan, pozostawiając swoją żonę i nowo narodzoną córkę na zachodzie, zabierając jednak ze sobą swych bliźniaczych synów, aby ci służyli jako giermkowie. Jest razem ze swym bratem, kiedy przybywa do nich uwolniony z doliny Tyrion razem ze swymi wojownikami klanowymi. Wtedy też pod opieką Kevana znalazł się młody giermek, który uniknął stryczka, Podrick Payne, pochodzy z młodszej gałęzi rodu Payne. Kevan przydzieli chłopaka do swego bratanka Tyriona jako jego giermka. W bitwie nad Zielonymi Widłami ser Kevan dowodził środkiem armii Lannisterów. Po zwycięskiej bitwie Tywin dowiaduje się że Robb Stark wyruszył do Riverrun, aby rozbić armię ser Jaimego Lannistera. Tywin narzuca morderczy marsz, aby spróbować zatrzymać Starka, a Kevan towarzyszy mu w tym marszu. Jednak marsz na nic się nie zdaje, ponieważ armia Jaimego jest rozbita, a on sam w niewoli Starków. W bitwie w Szepczącym Lesie został pochwycony do niewoli syn Kevna - Willem. Po klęsce Jaimego, Tywin postanawia wycofać się, a Kevan razem z nim ma wycofać się do Harrenhal. Tywin wydaje rozkazy Kavenowi, aby ten przygotował ser Gregora Clegane’a, Amory’ego Lorcha i Dzielnych Kompanionów do wymarszu i palenia Dorzecza.

Po inwazji Robba Starka na Krainy Zachodu, Kevan towarzyszy Tywinowi w jego próbie przedarcia się na zachód. Bierze udział w bitwie u brodów. Po opóźnieniach pod Kamiennym Młynem do Lannisterów dochodzą wieści, że Stannis Baratheon zagraża stolicy, Kaven towarzyszy bratu w powrocie do stolicy. Nieopodal stolicy armia Lannisterów zastaje zmierzającą również do stolicy armię Tyrellów z Reach, dowodzoną przez synów lorda Mace Tyrell, ser Garlan i ser Loras Tyrellów. Oba rody były związane sojuszem, który został zawarty prze Tyriona po śmierci Renlyego Baratheona. Wspólna armia Zachodu i Reach uderzyła na oblegającą stolicę armie Baratheonów, co ostatecznie przypieczętowało zwycięstwo koalicji Róży i Lwa.

W salach Małej Rady Edytuj

---

Śmierć Tywina Edytuj

---

Lord Regent i Śmierć Edytuj

Po śmierci Tywina Cersei proponuje mu stanowisko Królewskiego Namiestnika, ten jednak odmawia, chcąc być Regentem. Po upadku Cersei i jej aresztowaniu mianowany właśnie Regentem króla Tommena. Ginie w epilogu Tańca ze Smokami, zamordowany przez Varysa i jego „ptaszki”.

Małżeństwo i potomstwo Edytuj

Kevan poślubił lady Dorna Swyft, córkę ser Harysa Swyfta, razem z nią miał czworo dzieci.

  1. 1,0 1,1 o. P. - od Podboju Aegona.

v  d  e
Lord: Cersei Lannister Dziedzic:
Dom Lannister.svg
Siedziba: Casterly Rock / Czerwona Twierdza Ziemie: Krainy Zachodu / Krainy Korony
Tytuł(y): Namiestnik ZachoduLord Casterly RockProtektor ZachoduKról Skały
Przodkowie:Lan PrzebiegłyTommen II LannisterLoren LannisterTyland LannisterDamon Lannister
Obecni członkowie:Tyrion LannisterJaime LannisterDorna LannisterCynda LannisterLyman Lannister
Zmarli członkowie:Tytos LannisterJoanna LannisterStafford LannisterAlton LannisterMartyn LannisterWillem LannisterOrson LannisterTywin LannisterLancel LannisterKevan Lannister
Domownicy:BronnGregor CleganeQyburnAmory LorchPolliverRorgeBiter

Więcej z Fandomu

Losowa wiki